10/02/2010

*tigeranda!

 
jonathan er pjusk igjen, så vi har vært hjemme fra barnehagen og skolen de siste dagene. vi har lekt, 
sovet, lekt, sett på drømmehagen og lekt litt igjen. når vi er inne hele tiden er det kjekt å ha så mange
fine leker. som den herlige tigeranda (dere husker vel tigeranda fra janosch sine eventyr om den vesle 
bjørnen og den vesle tigeren?! fineste barne-tv noensinne!) han fikk av onkel vegard eller den søte 
tretralla fra søsknene mine og jeg var små. 
og så er det deilig å ta seg en time-out på det fine teppet fra hay innimellom!

10 comments:

  1. Det er vel teppet jeg legger mest merke til på bildet ditt i dag. hehe. Stakkars Jonathan som ikke er i form igjen. Barn på hans alder er alltid sårbare for basiller helt til immunforsvaret er bygd opp. Mine to på fem og åtte år er sjeldent småsyke for tiden, men de første årene hadde vi masse pjuskethet hos oss også.

    God bedring til Jonathan. Ser ut som han koser seg på det lekre teppet.

    ReplyDelete
  2. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  3. kjære vene, vet du hvor man kan få tak i en sånn tigerand? den er jo helt fantastisk, og krøster hjertet mitt for barndomsnostalgi.

    ReplyDelete
  4. så fin gutt, og så fin blogg!
    Jeg har lenge prøvd å overbevise min bedre halvdel om at det teppet der er noe for oss. Nå har vi en gutt som er noen måneder eldre enn Jonathan, og hans far er altså helt overbevist om at barn + det teppet = katastrofe. Siden du er den heldige eier av et tilsvarende, kunne du kanskje vært grei å avkrefte denne vrangforestillingen?

    ReplyDelete
  5. Hei!
    For en utrolig inspirerende blogg med flotte bilder dere/du har :-) Og selvfølgelig en nydelig liten pjokk!!

    Utrolig stilig med alle de personlige detaljene dere har i hjemmet deres :-)

    God pedring til pjokken og ha en god kveld :-)

    klemmer fra Wien

    ReplyDelete
  6. så kult teppe.
    så ut som et sånn perleting som ungene lager.
    god bedring til lille jonathan.

    ReplyDelete
  7. Ja den tegnefilm-serien husker jeg veldig godt fra barndommen.. husker så godt de fine bildene og den artige dialekten.. de skulle til Panama og noe greier, var det ikke noe sånt? herligt barne-TV, helt enig i det..
    Ønsker lille J god bedring..
    og må forresten bare nevne at min mor som deg heter Vigdis.. og ble ganske overrasket når jeg ble gravid nå siste gangen og ville kalle opp lille gullet etter henne.. "nei, guuu, du kan ikke kalle henne for vigdis.. nei e` du galen??" men så ble det en gutt da..tji-hi.. og han heter Øistein.. men skulle vi få et 4. barn.. så kanskje Vigdis?

    ha en fin-fin kveld videre!

    ReplyDelete
  8. *hei hanne! ja, er den ikke fin?! jeg tror den er bestillt fra tyskland - play.com. herlige bilder på flicr, forresten *

    *heia marte! takk for det! jeg kan herved avkrefte din manns vrangforestillinger, og bekrefte at pinocchioteppet+småbarn= drømmekombinasjon! jonathan bruker det som danseteppe og blir strålende glad hver gang han ser det! lett å støvsuge er det også;)
    løp og kjøp!

    ReplyDelete
  9. Åh, fantastisk! Selvfølgelig husker jeg tigeranda!! Janosch er jo bare all time favourite barne-tv.

    "Eg vil til Panama," sa den vesle bjørnen til den vesle tigeren. "I Panama luktar det bananar. Panama er landet eg draumer om!"

    :)

    ReplyDelete
  10. boooaaahhhh!!! i love "tigeranda" - especially THAT ONE! never seen that way...

    have a nice weekend,
    yours dani

    ReplyDelete