15/03/2010

*vippespeil!



























hva gjør en studine når hun plutselig har en fridag? jo hun trener, sitter på en utekafé med sola i ansiktet og en stor kopp kaffe,
hun rydder litt i heimen (til og med soverommet er ryddig - det hører med til skjeldenheten!), hun lager deilig middag til gutta sine,
leker med lillemann til han legger seg og slenger seg på sofaen med et smil om munnen! en helt herlig
dag med andre ord!

speilet på soverommet er forresten det fineste speilet jeg vet om! det er fra tidlig 1900-tall, og vi kjøpte det på lauritz for mange år siden.
det er egentlig et vippespeil, slik som de alltid har i gamle filmer, men med beina på blir det alt for bredt for vårt lille soverom, så de er skrudd av.
men når vi en gang får et større soverom skal beina på igjen, og da skal jeg vippe og vri på det og speile meg i det akkurat slik som de gjør på film ;) *

10 comments:

  1. For en deilig og fin dag :) Speilet er kjempe fint! Jeg har et lignende, bare noen størrelser mindre, som jeg fikk av mine besteforeldre i komfirmasjonsgave.. Nå henger det i gangen og blir desverre litt borte, men den dagen vi skal bygge og bo skal det få komme frem å skinne! OG jeg skal speile meg som aldri før :)

    ReplyDelete
  2. Så nydelig det var! Jeg ser det for meg i deres fremtidige soverom...;)
    Hørtes ut som en perfekt dag! Det var noe annet en vår for å si det sånn... En febersyk gutt som ikke har spist på 3 døgn, og ikke klarer å holde på noe...
    Skulle ønske vi kunne vært ute og kost oss i sola:)

    Nyt kvelden, med god samvittighet;)
    Klem Kjersti

    ReplyDelete
  3. Åååå det hørtes virkelig ut som en herlig dag, har fått trent i dag selv og det er sååå deilig...
    og soverommet deres er bare så herlig, liker de koffertene i vinduet, og speilet er bare helt nydelig...
    ha en flott kveld
    klem victoria

    ReplyDelete
  4. for en herlig dag!!
    veldig fint speil!
    god natt
    klem

    ReplyDelete
  5. Her var det strøkent ja frøken. Hørtes ut som en helt fantastisk dag! Så deilig for deg. Det fortjente du nå. Vi får drikke kaffe i sola snart. Og selvfølgelig er du alltid velkommen opp på balkongen min. Den trenger bare en skikkelig vask først;) klemklem

    ReplyDelete
  6. Så fint speil V:) Fint når man samler opp slike til og kan bruke det senere i andre rom.

    Vi har kjøpt oss hus, hjelp! Så nå skal jeg fylle kjelleren men møbler til huset står ferdig.

    Super dag til søte deg:)
    Kos deg med store og lillegutt.
    Klemmer fra Janne

    ReplyDelete
  7. i really like your mirrow. but i begrudge you because of the great bedspreads...

    yours dani

    ReplyDelete
  8. lot"s of cool magazines , which is your fav mag

    ReplyDelete
  9. for et fint speil. ja, det må du ta godt vare på å gi hedersplass i neste romslige bopæl. Ser dere har vært kreative med plassutnyttelsen her! :)

    ReplyDelete