19/05/2010

*eplemuffins!

























her kommer oppskriften på verdens BESTE eplemuffins med kanelfyll.  her i huset lager vi de støtt
og stadig, og de blir like gode hver gang! muffinsene blir selvsagt finest i formen om man bruker et kakebrett med muffinsformer,
men det funker fint å bare ha dem i papirformer også, da blir de bare litt mer utflytende.
god bakst og god onsdag!

Muffins med eple og kanel:

6 store eller 10 små

3 1/2 dl hvetemel
1 1/2 ts bakepulver
125 g smør, romtemperert
1 3/4 dl sukker
2 egg
1 1/4 dl melk
2 ts vaniljesukker
2 epler, skrelt og delt i 12 båter hver

Kanelfyll:
1 1/4 dl hvetemel
3/4 dl sukker
60 g smeltet smør
2 ss kanel

Fyllet: Bland alt og sett til side

Muffinsene: Bland det tørre sammen, sett til side.
Rør smør og sukker hvitt, tilsett egg.
Rør inn melken og det tørre. Rør minst mulig, det skal være litt klumpete.

Fyll papirkledde muffinsformer halvveis med røre, dryss kanelfyll på.
Fyll på med røre nesten til kanten og stikk eplebåter halvveis ned i muffinsene.
Dryss med kanel og stek dem ved 175*C i 20-30 min, avhengig av hvor store de er.

7 comments:

  1. så gott det låter!!

    Vilken fiin bild på er den 17maj!
    Ha en bra dag,
    kram Annaleena

    ReplyDelete
  2. se på søtingen!

    muffinsene hørtes kjempegode ut :) kanskje jeg må prøve de en dag!

    ha en kjempefin onsdag :)

    ReplyDelete
  3. takk! MmmMMMmmm gjett hva jeg skal gjøre i morgen :-)

    ReplyDelete
  4. Den oppskriften må jeg prøve! :)
    Takk for at du deler.

    Som vanlig er den lille gutten din skjønn:)

    ReplyDelete
  5. Gjett om jeg skal prøve å lage disse....

    Forresten syns jeg dere har nydelige bilder i bloggen!!

    ReplyDelete
  6. Nam, de skal prøves! :)

    ReplyDelete