20/09/2010

*hverdagshelter!





























thomasen reiser til tyskland på fotomesse i morra, så denne dama og lille j skal stelle hjemme alene. kabalen for barnehagelevering,
jobb og barnehagehenting går ikke opp, så vi har hentet inn hjelp  i form av tante vibeke. tusen takk for søstre som henne, som stiller
opp når man selv ikke strekker til!

jeg føler meg veldig heldig og takknemlig som til vanlig har en kjæreste å dele ansvaret for jonathan med. jeg må si jeg BEUNDRER aleneforeldre
av hele mitt hjerte,  som styrer hverdagens kabal på egenhånd! dere har min dypeste respekt, og i mine øyne er dere virkelig hverdagshelter
som fortjener en stor applaus! heia dere!! *

8 comments:

  1. helt enig! Heia alle alenemødre! :)

    ReplyDelete
  2. enig enig! Heia til alle alene-mammaer OG alene-pappaer:) For jeg kjenner til de også:)

    ReplyDelete
  3. Bøyer meg i støvet av beundring. Jeg skal agere husmor alene denne uka, og er sliten allerede etter en dag. Rsuhtrafikk er ikke forenlig med henting i barnehage og på sfo. Hun mor trenger et glass rødvin for å få ned skuldrene ikveld.

    ReplyDelete
  4. Også ei som bøyer seg i støvet. Vi har vært to lærere med to barn - tilnærmet lik og ok arbeidstid - og "lange og mange" ferier - og synes til og med det kan være i tøffeste laget å ha kontroll over. Spesielt denne leksedelen må jeg som mamma si jeg kan styre min begeistring for - haha. Møter pedagogen i døra der. Aleneforeldre er virkelig hverdagshelter.

    Jeg har forresten vært slik søster som kom til unnsetning i dag. Har vært nanny for niese Hedda på 14 mnd i Oslo - da det var planleggingsdag i barnehagen hennes. Så vi har faktisk trillet til Etterstad - Grünerløkka - Sentrum - Grønland - tilbake til Etterstad. En tur på vel tre timer med litt stopp her og der.

    ReplyDelete
  5. Ja all ære til aleneforsørgere OG til de som er 2 også, og som klarer seg bra. Det kan være tøft å være forelder til tider.. Til andre tider er det derimot helt fantastisk!

    God tirsdag

    mvh Med et lekent sinn

    ReplyDelete
  6. Nå snart....tror jeg at jeg kan gå på kveldsvakt uten for mye dårlig samvit for mine to "små" som blir hjemme alene. ja snart tror jeg...Forrige uke hadde jeg bare tidligvakter, noe som ikke er helt normalt for barna, så spør datteren min på 13, skal du virkelig ikke på seinvakt for hele uken? Nei svarer jeg. Åhh stakkars meg og bror, vi får ikke vere hjemme alene denne uken vi da...:-)
    De er 10 og 13 og det har vert bare oss tre siden bror var i magen min. Synest det har gått heilt ok, selv om jeg av og til kunna tenkt meg å gå tur sammen med venninner på kveldstid....
    Ps og takk til besta som har hjelpt oss
    Klem

    ReplyDelete