26/10/2010

*det er ikke rocket science!





























jonathan har i lang tid hatt ekstremt dårlig matlyst. han har så vidt rørt frokosten, bare snust på barnehagematen og muligens tatt
et par skjeer med midddag. og kveldsmat har det ikke vært snakk om en gang! jeg har prøvd å overbevise meg selv om at
sultne barn spiser og at dette bare er er fase, men når ungen din ikke spiser så blir du rimelig frustrert!
men så var det en liten fugl som
hvisket meg noe i øret; "gir du ham fortsatt flaske?", og det kunne jeg ikke annet en svare ja på..han har lenge vært vant til å få en full
flaske med melk eller biola (eller bingebærmenk, som han kaller det) når han våkner og det samme når han kommer sliten hjem fra barnehagen.
for kosens skyld! "der tror jeg du har svaret på hvorfor han ikke spiser", sa den lille fuglen. og jommen meg hadde hun ikke rett! for litt over en
uke siden kuttet vi ut flaskemåltidene, og lille j spiser som aldri før! det er klart han ble mett av all den melka. det er ikke rocket science -
det er bare litt sunn fornuft, som kan være vanskelig for to frustrerte foreldre å se på egenhånd!

det hjelper også på spisinga å ha en god kompis og spise sammen med! her er jonathan (med tildekkede brennkopper i panna)
og spencer for litt over en måned siden.

7 comments:

  1. Å ja..så godt at du fant ut hva det var- Unger som ikke spiser er frustrerende altså...
    Og du ...det har vi sett her også at det hjelper med venner på besøk på matlysten...Ikke så rart det heller kanksje...jeg liker ihvertfall å kose meg med gode venner.
    Drops

    ReplyDelete
  2. Jeg er som regel veldig tålmodig med min lille j, men akkurat når det gjelder mat, om det så er matvegring eller matgrising, merker jeg at det skorter på med tålmodigheten! Så bra du fant løsningen på problemet! Innimellom er det helt greit med små fugler og gode råd;)

    ReplyDelete
  3. Brennpunkt NRK1 21.30 i kveld!

    ReplyDelete
  4. Heihei! Så godt at det løser seg. Her i heimen holder vi på å snu på noen (u)vaner vi har gitt vesla rundt leggingen. Slitsomt men i det langeløp er det jo positivt.
    Det er mange utfordringer i luften om dagen. Inne på min blogg har jeg gitt deg en liten en til.
    Ikke føl deg presset, ta det som et kompliment :D

    Fin tirsdags kveld til dere.

    mvh Med et lekent sinn

    ReplyDelete
  5. Hah, se! Der var tante Sofie igjen! Men du, det der var som å lese om Una, bortsett fra at hun ikke får flaske.... Så kanskje det er rocket science for vår del.

    ReplyDelete
  6. Flaks at vi snart kan spise litt oftere sammen, da. Det blir koselig! Klem

    ReplyDelete
  7. Hehe, så bra dere fant ut av det!

    Han er jammen en liten kjekkas!! Dørene deres blir nok løpt ned av jenter etterhvert ;)

    ReplyDelete