12/10/2010

*me and my camera!





























i vår familie er det thomasen som er fotografen - uten tvil! arbeidsfordelinga på denne bloggen burde vært at han sto for bildene,
og jeg for skrivinga. ofte er det jo sånn også, men jeg klarer jo ikke å la være og knipse litt jeg heller. jeg er som regel for utålmodig
til å bruke et speilreflekskamera, men jeg er samtidig kresen på bildekvalitet, så da thomasen for noen år tilbake kom hjem med canon
powershot g10, så ble jeg solgt! jeg og min elskede canon g10 har opplevd mye sammen, og det er det BESTE kompaktkameraet i
verden, i følge meg (og det er ikke akkurat et minus at det har et fantastisk design også)! men nå har det kommet nok en storebror
til dette kameraet (jeg klarte å motstå fristelsen da g11 kom), g12, og jeg kjenner at nyskjerrigheten min begynner å ta overhånd..
så kanskje er det på tide at våre veier skilles, kjære g10? du har vært en fantastisk følgesvenn - takk for alt!

7 comments:

  1. Jeg har hørt veldig mye bra om denne G-serien. Har så langt motstått fristelsen selv - enn så lenge! Tror muligens jeg må skaffe meg G12. Skal til New York om om to uker, og der er kameraet sikkert billigere. Juhuuu!

    Hei forresten :-)

    ReplyDelete
  2. akkuratt sånn har eg og det!!
    Eg kjøpte mitt første speilrefleks kamera(også det einaste) som 19 åring i 2004, og det har følgt meg over alt eg har reist, på de kuleste festene, på sykehuset når eg har blitt tante, og når eg sjølv fekk verdens beste Tristan:) så eg klarer ikkje kjøpe eit anna, sjølv om eg burde. mange ler av meg når eg drar det opp, (men de har sitt eget kamera på auto;) så kanskje tiden er inne her også!

    Inspirerende innlegg:)

    Ha ein fin dag:)

    ReplyDelete
  3. ååå, nå fikk jeg lyst på et sånt også:) Er veldig glad i speilrefleksen min, men det er så altfor stort og tungt å ha med overalt... Da så dette ut som et veldig godt alternativ! Takk for tipset, jeg får vel bare begynne å spare...:)

    Ha en fin dag!

    ReplyDelete
  4. Jeg holder også på å overtale meg selv og lommeboka om å kjøpe nytt kamera...

    Har hørt masse bra om g12, så det er nok et godt alternativ. :)

    ReplyDelete
  5. Fnis. Jeg har akkurat kjøpt Canon G11, så da er det jo typisk at det kommer en oppgradert verson nå! Føler ikke jeg helt klarer å utnytte kameraets potensial foreløpig, men satser på at man lærer litt etterhvert!

    ReplyDelete
  6. skal du selge g10'n din?

    ReplyDelete