13/11/2010

*søvn!


i dag våknet vi av en liten gutt som ropte: "mamma, hvor er du?". det er ikke noe unormalt med det, han pleier alltid å rope på
meg når han våkner. men det som var unormalt var at klokka på mobilen viste 07.35!! som regel er klokka rundt 06.00 når vi hører
den lille stemmen fra barnerommet. så at vi fikk sove i 1,5 time lenger enn vanlig var ren og skjær lykke for oss på en lørdagsmorgen!

men vi har ingenting å klage på!! vi har (bank i bordet!) en sønn som vanligvis sover hele natten igjennom. og det har han, med
unntak fra når han er syk eller har mareritt, gjort siden han sluttet å amme på natten da han var rundt 9 måneder. så hvis vi er flinke til å
legge oss tidlig, så kan både thomasen og jeg i teorien få 8 timer uavbrutt søvn så godt som hver natt. når jeg snakker med venninner,
eller leser andre mammablogger, så forstår jeg at vi er utrolig heldige! de forteller om barn som våkner hver natt, og har gjort det i flere år.
de forteller om hvor utsulta de er på søvn, og hvor slitne de blir av å ikke få sove en eneste natt igjennom. og fyttikatta, det forstår
jeg godt! er det noe vi alle trenger, så er det å få sove! nå tror jeg jammen meg at jeg skal ta den heldige ræva mi og tilby en av
disse søvnutsulta veninnene mine å ta barnet deres en natt eller to, slik at de får sove litt. det synes jeg DU også burde gjøre - det er ikke
gøy å bli kokko av søvnmangel! fin lørdag*

4 comments:

  1. her i gården er det ikke nattevåk ennå, så kan ikke klage på søvnløse netter. ;)

    Fantastisk film du posta i går! ;)
    Filmmusikken gjorde mye :D

    Hvordan går det med de nye skoene?
    fortsatt fornøyd?

    god lørdag!!

    vims

    ReplyDelete
  2. Ingenting er som å få natta tilbake. Her er vi oppe noen ganger hver natt for å stappe smokk. Gleder meg til det blir slutt på det, men kan ikke klage når det bare er det som skal gjøres heller. Vi er ganske heldige!

    ReplyDelete
  3. Ååå herreminhatt for et nyyydelig bilde!!!!!

    ReplyDelete
  4. jeg er heldigvis i samme bås som deg,kanskje litt heldigere med.. Marihøna legger seg halv 8 og sover som en stein til rundt 8 neste morgen :D deilig ;)

    ReplyDelete