23/11/2010

*kanskje?






































dette synet møtte meg da jeg kom sliten og litt feberpåvirka hjem fra jobb. for et nydelig trekløver! med hjem fra barnehagen
fulgte kompis billy, og de to smårollingene tassa etter hverandre, lekte sammen uten å ense thomasen og meg og spiste opp hver sin store
porsjon med middag uten å mukke! når jeg ser jonathan sammen med vennene sine slik; ser hvor glad han blir av å ha andre barn rundt seg,
så begynner jeg så smått å lure på om han ikke snart fortjener et søsken..etter den knallharde starten med jonathan, så var jeg lenge sikker
på at vi bare kom til å få ett barn. at jeg ikke orka å oppleve den vonde babybluesen en gang til, og at vi bare skulle være oss tre. men jeg
er ikke så sikker lenger. misforstå meg rett, jeg ELSKER vår lille familie på tre, men det hadde jo vært koselig å være fire også?! hatt en
til å spise is i sofaen med, en til å se på barne-tv om morningene med og en til å reise på ferie med! jeg sier ikke at vi skal ha et barn til nå.
akkurat nå er det faktisk mer enn fint å bare være tre. men kankje på sikt. kanskje!

7 comments:

  1. Jeg ser at mine gutter har veldig godt av å ha en bror å leke med. De sitter alltid heeelt inntil hverandre i sofaen når de ser barnetv, vil sitte ved siden av hverandre ved matbordet osv. Selvfølgelig blir det endel krangling også, men det hører med.

    Jonathan ville blitt en flink storebror!

    Og jeg slapp heldigvis unna babybluesen med nummer to! :-)

    Jeg stemmer for! :-) God tirsdagskveld!

    ReplyDelete
  2. Begynte på en kommentar jeg - men det ble litt lang, så jeg sendte den på mail jeg ;).

    ReplyDelete
  3. <3
    kanskje det er lurt. på sikt. og koselig. på sikt. klem.

    ReplyDelete
  4. Det er det STORE spørsmålet. Det vanskelige, ambivalente og litt såre spørsmålet.
    Jeg har alltid sett for meg at jeg skal ha 2 barn. Det kommer sikkert av at jeg har vokst opp med ei lillesøster og vet hvor fint det er å ha søsken.
    Men nå som jeg er syk blir det å tenke at kroppen skal gjennom en graviditet til helt utenkelig.
    Jeg har ofte tenkt at det hadde vært superpraktisk hvis vi hadde fått tvillinger, da hadde kullet vært komplett og jeg hadde sluppet å ta stilling til barn nummer 2, hehe;-)

    ReplyDelete
  5. Haha.. jeg var sikker på at du var fødeklar snart jeg! (etter et innlegg hvor du skrev om at du ikke hadde førekort, og så var det bilde av deg med mage i bilen!) Så jeg har egentlig bare venta på fødsel :P

    Men nå som jeg vet at du ikke er gravid; Jeg forstår veldig godt hva du mener. Har det akkurat likt som deg for tiden! Eller kanskje jeg er hakket mer babysjuk enn deg, for jeg vil faktisk ha en liten en til. Jeg tror den perfekte aldersforskjellen mellom søsken er 4-5 år =)

    ReplyDelete
  6. Vi har jo ei datter på samme alder som Jonathan, OG en lillebror på 8 måneder - de koser seg masse sammen! Så det er absolutt å anbefale. :-) Slitsomt innimellom? Helt klart ja, men så masse glede som de gir hverandre er helt vidunderlig å se! Men ikke stress med det, "på sikt, kanksje" er et fint utgangspunkt.

    ReplyDelete
  7. Litt rart... Jeg titter innom bloggen din et par ganger i måneden, og nå fikk jeg så veldig på følelsen at du hadde blitt gravid, så jeg måtte inn og sjekke :)

    Bestevenninnen min fikk megababyblues med førstemann, og nå med andremann fikk hun ubegrenset tilgang på alt mulig av oppfølging. Jordmor, lege, psykolog og Ullevål har gjort alt for henne, helt fantastisk. Denne gangen har alt gått kjempefint for henne :)

    Lykke til med funderingene... Vi skal forhåpentligvis få en andremann neste høst. Savnet et tett søsken selv, så det vil jeg at lillegutt skal få :)

    ReplyDelete