06/01/2011

*din kamp?!






































alle som var nogenlunde våkne i 2010, kunne vel ikke unngå å få med seg karl ove knausgård og hans kamp. jeg er for tiden veldig
involvert i denne kampen, og må si at jeg liker den utrolig godt! han lirer av seg den ene hverdagslige hendelsen etter den andre,
og jeg må innrømme at jeg blir svært engasjert. mye av det han skriver om kunne like så godt vært min kamp, eller din kamp. alle
lever vi liv som kunne vært verdt å få trykket svart på hvitt mellom to permer. alle bærer vi på fortellinger som gjør hver
og en av oss unike. det trenger ikke alltid å være fantastiske historier om oppsiktsvekkende hendelser, det kan like så godt være
små historier fra hverdagen. det er vel derfor vi blir så fasinert og oppslukt av hverandres blogger også? vi får lov til å løfte
litt på gardina til naboen, og få ta en bitte liten del i deres hverdag, gleder og sorger. og er det ikke nettopp det vi vil ha, da? mer hverdagsliv
og mindre uoppnåelig glamour? det vil i alle fall jeg*

9 comments:

  1. jeg og! definitivt!

    god kveld og lykke til videre i kampen ;)

    klem*

    ReplyDelete
  2. Godt sagt, V!! Jeg vil også lese om kampen til Karl Ove! Og vi er alle ut etter å se litt vanlig hverdag!! Hverdagen er livet, vettu!! God kveld til fine Oslo familien!!

    ReplyDelete
  3. Så sant så sant, godt sagt... Ja til hverdagsliv...

    ReplyDelete
  4. Virker som veldig interessante bøker, har ikke læst dem og har først nå begyndt å høre om dem (bor i Danmark)
    Vil ønske meg dem! :) Tak for rådet og for de fine ord.

    ReplyDelete
  5. Jeg er så enig! Holder nå på med bok nummer fire til Knausgård, og jeg er oppsiktsvekkende engasjert! Go vanlig liv!:) Ha en riktig god helg! Hilsen Monica

    ReplyDelete
  6. Helt enig med deg, Vigdis! Jeg leser selv første boka i "Min kamp"-serien, og liker den foreløpig veldig godt iallefall:)

    God fredag!

    Hilsen Pernille

    ReplyDelete
  7. begynner å være der jeg ønsker mindre nett og mer irl. så jeg bør vel slutte å lese alle de koselige bloggene og heller ta en tur over til naboen :)

    ReplyDelete
  8. Jeg er helt enig. Det kunne ikke siges bedre af en læser. Måske lidt kortere af forfatteren ;-)

    ReplyDelete