18/09/2011

*paulistano gone bad!


























mens mamma`n og pappa`n i huset lå og slumra litt for lenge i dag morges, fant lille j en grønn SPRITTUSJ, og dekorerte like så
godt seg selv og paulistanostolen jeg fikk av thomasen da jeg gikk gravid med jonathan!! jeg trenger vel ikke å nevne at det gikk en kule
varmt i hodet mitt, da jeg så kunstverket...nå som a mor har fått roa seg litt, så synes jeg egentlig tegningen er litt fin, og hvis jeg
legger godvilja til så lurer jeg litt på om dette kan være jonathans første hodefoting. men hodefoting eller ikke, jeg er ikke kjempelysten
på å ha den på stolen min; noen som har tips til hvordan man fjerner sprittusj fra skinn? har prøvd white spirit, og det funker særs
dårlig kan jeg fortelle. fin søndag*

17 comments:

  1. Har du prøvd rødsprit? Sies at varma rødsprit skal ta slikt, eller omo som får virke litt...

    Flink liten kunstner da ;) Er det vannkopper han har tegnet på seg selv eller?

    ReplyDelete
  2. Skjønner at dette er en interessant problemstilling å våkne til! Håper du får det vekk :)
    Kan jeg bare få spørre hvordan du fikk den facebook-knappen under titlene? Finner det ikke ut.
    -Hanne/She&Life

    ReplyDelete
  3. Å heeerlighet! Jeg bare venter på at noe lignende skal skje her hos oss en dag, det er vel bare et spørsmål om tid..! Har ingen gode råd dessverre, håper dere får det bort!

    ReplyDelete
  4. Huffff og huff - vi har ikke vært borti noe lignende - ikke har vi et så dyrt møbel heller - selv ikke nå etter at vi har barn som har sluttet med slik.... Vi syns det var ille at fjernkontrollen plutselig forsvant fullstendig for alltid.... Trøste klem fra meg
    HVA sier man egentlig til 2 åringer som gjør slikt???
    EN annen ting som jeg kom på nå - alt som het tusj, kulepenn etc var fy fy en periode - kunne ikke ligge framme - hvis det ikke var på 2 meters høyde!!

    ReplyDelete
  5. Kjedelig med sånne kunstverk på møbler! Prøv med sånn universal-vipes fra malebutikken eller skotch bright svamp på matbutikken :) klem

    ReplyDelete
  6. Ånei og nei!! Uff da..ikke bra.. Har desverre ingen tips! Lykke til!

    ReplyDelete
  7. Yeeeez. God søndag!!!! Heia kiza, hahaha

    ReplyDelete
  8. Ahh, har dessverre ingen gode tips:(

    men hvis det er noen trøst så opplevde vi noe liknende: søndagsmorgen...voksne fortsatt i drømmeland...nyinnkjøpt, hvit, dyr sofa på stua...veldig fornøyd gutt finner blå sprittusj, tegner blå prikker over hele sofaen...og er veldig fornøyd med sitt eget kunstverk...

    Håper dere finner en løsning, lykke til:)

    ReplyDelete
  9. åhuffda! Godt å se det er flere som har slike rakkerunger, mellomstemann her dekorerte ALLE vegger med strektegninger. En kjempefin hodefoting i trappeoppgaven fikk vi ikke vasket ordentlig bort, så den minner meg på hva slags rakkerunge han egentlig er, hehe. Se på det lure smilet! Hihihi. Fikk dere vekk kunstverkene på gutten da?
    Jeg har ingen tips desverre :( Funker liksom ikke bare å male over!

    ReplyDelete
  10. Å nei! Å nei! Jonathan... For en kald dusj på en søndags morgen. Det er utrolig sjarmerende og alt, når man legger all godviljen til, men jeg håper virkelig du får det bort. hold oss informert!

    ReplyDelete
  11. Tips: Det finnes ulike vaskeremedier for skinn. Vet Bolia har noe f. eks, eller skobutikker. Tror dette er det tryggeste å begynne med, for ikke å ødelegge stolen... Lykke til!

    ReplyDelete
  12. Oioioi!! Det der er vel noe de fleste foreldre med møbler de er glade i ikke vil våkne til. Våre Eames stoler er enda trygge, men jeg har tenkt tanken mange ganger på at det kommer en dag hvor han tegner på dem. Men jeg tror det er lettere å få av tusj på dem enn på skinn...
    Kanskje de har noe tips på Vitra eller Futura?

    Lykke til!!

    ReplyDelete
  13. Om du ikke får det bort, så gjør det tydligere ! Det kan jo bli stilig med svart/mørkere brun (kanskje turkis!) søm eller lærfarge !

    ReplyDelete
  14. He he, uff da! Kanskje jeg bør tenke meg om igjen før jeg bestiller den, har nemmelig enkreativ frøken her i hus også! Hvor får man tak i denne stolen? Vet du det? :)

    ReplyDelete
  15. hjemmebrent eller sterk sprit leste jeg, blank 60% kjøpt på polet ville jeg prøvd.Funker det ikke har du sikkert nok igjen til en liten te-knert til trøst etterpå.

    ReplyDelete
  16. Om ingen har sagt det alt, så funker neglelakkfjerner på det meste! Jeg har fjerna tusjstreker med det før. (men ikke på skinn da)

    ReplyDelete