04/11/2011

*fin fredag (teori og praksis)!





































da jonathan var baby var jeg veldig streng på at han ikke fikk sove i vår seng, med unntak av når han var syk, selvfølgelig. etter hver
amming løftet jeg han over i sin egen seng, der han alltid sovnet fint igjen uten å mukke. og sånn fortsatte det etter at vi sluttet å
amme også; lillemann i lillesenga, de voksne i voksensenga. grunnen til at jeg var streng på dette var at jeg tror at både barn og voksne
sover bedre når de ikke sover oppå hverandre. vi har vært veldig heldige (bank i bordet!) og  hatt ytterst få urolige netter, og søvn
er noe vi alle tre har fått relativt store doser av (for en småbarnsfamilie å være, vel og merke!).
men nå som jonathan sover i stor seng, og kan gå ut og inn av den som han vil, har pipa fått en annen låt! nå er det hvalfarting inn i
voksensenga hver natt, og han presser seg mellom oss som om det skulle vært den største selvfølge i hele verden. og det har det blitt
også! jeg elsker å høre de små føttene hans komme tasssende i nattmørket, og jeg elsker at han alltid husker på å ta med seg puta si
og den lille løven. jeg blir beroliget av å høre den lille pusten hans, og jeg blir varm om hjertet når han hvisker "elsklingmamma" halvt
i søvne. sover jeg litt dårligere?  jo, kanskje litt. men er det verdt det? ja, definitivt! fin fredag*

5 comments:

  1. Jeg syns også det er koselig, og hører de kommer tassende. Og begge legger seg under min dyne, pappa'n får nemlig sove i fred,hehe. Men det er kos, og jeg husker hvor godt det var å krype under mamma's varme dyne :)

    ReplyDelete
  2. Koselig med dem i senga ja, men min tre åring står heller utenfor og roper etter pappan sin kl 5.30 og vill se barne tv. Slutter ofte med at pappa sovner i barnesengen i fosterstilling for at ikke vekke lillebror på vårt soverom.
    God helg

    ReplyDelete
  3. Åååå, så herlig :) "Elsklingmamma" :)

    ReplyDelete
  4. heilt enig med deg , vi har tre små i alder snart 2, 5 år og 8 år. :) vi er heldige!

    Henriette
    Fin fredag!

    ReplyDelete
  5. Søtere enn søtest! ;-)

    ReplyDelete