25/01/2012

*jul!






































jeg satt og så igjennom bildene fra jula her om dagen,  og av alle bildene som ble tatt så er dette min
desiderte favoritt! så forventningsfull og spent; ingen kan kjenne på julefølelsen slik som
bare barn kan!
jeg kommmer fra en veldig "julete" familie, men av en eller annen merkelig grunn har
jeg mista mye av julefølelsen opp gjennom åra. misforstå meg rett, jeg er absolutt glad i julen,
men jeg er ikke så veldig til å pynte, fikse og ordne til jul, og synes ofte det blir litt mer stress
enn kos i førjulstida.
men når jeg ser på dette bildet, så kjenner jeg en viss spenning og glede for julen som skal
komme i år. kanskje litt tidlig å begynne med juleforberedelsene allerede i januar, men det
er fint å begynne og glede seg så smått. glede meg til å ha jul i eget hjem, glede meg til å lage
mine egne juletradisjoner. glede meg til å bake pepperkaker, og glede meg til å bestemme om
vi skal servere ribbe eller pinnekjøtt på julaften. glede meg til å ha en bitteliten baby med på
feiringa, og glede meg til å ha en fireåring som løper spent rundt.
lurer på om det er graviditeten som gjør meg litt julekokko nå midt i januar (!), men det er jo
gøy å ha noe fint å glede seg til, eller hva? men jeg kjenner at det er godt det ennå er 11 måneder
til, ganske nøyaktig.

takk for tips om bloggemner på forrige innlegg; flere tips mottas med takk*

1 comment:

  1. Fint bilde! Jeg har så smått begynt å glede meg til jul jeg også :) Men først gleder jeg meg veldig til påske :) Er mer en påsketype enn juletype tror jeg ;)

    ReplyDelete