23/01/2012

*lim og kjærlighet!






































en samtale på morgenkvisten:

jonathan: gifta du og pappa dere i paulus kirke?
jeg: ja, det gjorde vi.
jonathan: hvor var jeg da, var  jeg hos mommo og Ba (bestefar) på Kongsberg?
jeg: nei, du var ikke født ennå.
jonathan (med tårer i øynene): var jeg ikke født??!! hvorfor ikke det?!
jeg: du var ikke født fordi mamma og pappa ikke hadde laget deg ennå.
jonathan: hvordan laget vi meg da, mamma?
jeg: jo, altså..mamma og pappa var så glade i hverandre..(hjernen min jobber på spreng for å
finne en enkel og fin måte å forklare dette til 3-åringen på) og så...
jonathan (avbryter meg): brukte vi saks, plastelina og lim?!
jeg (ler!): nei, vi brukte kanskje ikke saks og plastelina, men litt lim var det. og masse kjærlighet!
jonathan: så jeg er laget av litt lim og masse kjærlighet?
jeg: ja, jonathan; du er laget av litt lim og masse kjærlighet!
jonathan: å, ja (virker fornøyd med svaret, og begynner å prate om noe helt annet).

that`s my story, and i`m sticking to it! i alle fall for en liten stund til..det høres jo koselig ut å ha
blitt laget av litt lim og masse kjærlighet, eller hva? forklaringa er jo relativt nær sannheten! fin mandag*

18 comments:

  1. Så søt og god! En veldig god forklaring synes jeg! :)

    ReplyDelete
  2. Synes det er helt fantastisk at det er lesestoff på bloggen igjen!!!

    ReplyDelete
  3. Herlig forklaring!
    Fin dag til deg : )

    ReplyDelete
  4. Hihihi herlig :) Det var en fin forklaring :) Her fikk jeg høre av eldstemann da han var fire "Mamma,jeg tror ikke på det derre med blomster og bier jeg altså!". Hahaha :)

    ReplyDelete
  5. Haha, den var herlig! Jeg har også fått det spørsmålet nå, og det er litt vanskelig å svare på. Men, etterhvert som de blir eldre må vi vel bare være ærlige om saken, har jeg skjønt ;)

    ReplyDelete
  6. Fantastisk!!!! <3<3<3

    ReplyDelete
  7. Så skjønn:) Nå måtte jeg smile litt for meg selv her jeg sitter:) Var en veldig god forklaring syns jeg;)

    ReplyDelete
  8. Det må være noe av det vakreste jeg har lest;) Lim og kjærlighet, alt man trenger. Må bare si at det er fint å ha deg tilbake på bloggfronten, har savnet dine fine bilder og søte, gode tekster. Og gratulerer så mye med den kommende familieforøkelsen;);)

    ReplyDelete
  9. Jeg har ingen minner om å ha spurt mine foreldre om hvordan barn ble til, derimot hadde vi "Per, Ida og Minimum" , en bok jeg anbefaler på det sterkeste.

    Jeg vet ikke om den selges lengre, men den kan lånes på bibliotek.
    Fant en beskrivelse i blogen under.

    http://kalafudra.wordpress.com/2009/07/09/top-10-favourite-books-from-my-childhood-text/

    Trodde lenge jeg hadde svært progressive foreldre som lot denne illustrerte boka ligge og slenge. men mistenker de i ettertid for å ha vært livredde for pinlige spørsmål.

    ReplyDelete
  10. hahahah sitter å ler:) Så søt! Ja det var ein veldig fin historie! Den må du huske til han skal gifte seg:)

    ReplyDelete
  11. Åherreminhatt, kanskje noe av det søteste jeg har hørt! :)

    ReplyDelete
  12. så fint! lim og kjærlighet funker strålende spør du meg :)

    ReplyDelete
  13. NYDELIG! Han er en fining han der Jonathanen deres!<3 Og gratulerer så mye med en til på vei, det var koselig nytt! Vel kanskje ikke akkurat nytt lenger, men jeg som ikke følger helt med for tiden oppdager gjerne ting litt senere...:) Fin ettermiddag ønskes den flotte gjengen fra Bergen

    ReplyDelete
  14. Så nydelig, koselig at du deler med oss:)

    ReplyDelete