22/02/2012

*middag!


jeg elsker mat! spesielt middag. hvis alle måltidene mine i løpet av en dag
kunne vært varm mat, så hadde jeg vært veldig fornøyd. og sikkert veldig
rund og god, også!
hvis noen forteller meg at de har vært på besøk hos noen, eller vært ute og reist,
så er alltid noe av det første jeg spør om: "hva spiste dere?". jeg elsker å høre om
gode måltider, og jeg elsker å lese om dem! derfor er jeg veldig glad for at flere
og flere blogger om hva de har spist til middag den siste uken. jeg liker det fordi
jeg får inspirasjon til hva vi kan spise (middager kan være vanskelig å planlegge!),
og jeg liker det fordi jeg ser at andre også spiser helt vanlige middager slik som oss,
og ikke alltid superfancy middager som gir meg dårlig samvittighet fordi jeg ikke
lager slike måltider til min familie..hverdagsmat er gøy, og jeg har en plan om å bli
bedre på det! bedre til å planlegge, bedre til å variere og bedre til å lage det. så nå skal
jeg la meg inspirere av alle dere matfantaster der ute, å prøve og lage ukemenyer for
familien vår også! for at jeg skal klare å gjennomføre ukemenyplanen min vil jeg hver
uke fra nå av legge ut en middagspost, slik at dere kan få se hva vi har spist den siste
uken. er det flere matmonser enn meg som synes det er artig å gløtte litt på gardina
til naboen å se hva de serverer til middag?!

disse bildene er ikke bare fra den siste uka, men dere får i alle fall et innblikk i hva vi har
puttet i oss den siste tiden.

1. middagsbesøk av wilma fra barnehagen; kjøttboller, pommes frites og pastasalat
2. søndagsmiddag hos mine foreldre; svinekoteletter med saus, surkål og grønnsaker
3. middag her hjemme; stekt laks med pesto, fullkornspasta med avokado og cherrytomater
 og en liten dæsj rømme
4. middagsbesøk hos camilla og spencer; tomatsuppe med ost, og pannekaker med blåbærsyltetøy
5. middag her hjemme; stekt kyllingfilet, couscous, brokkoli og fetasalat
6. gårsdagen middag her hjemme; lasagne med salat

3 comments:

  1. Hei! Jeg synes definitivt det er spennende å se hva andre serverer til middag, så dette kommer jeg til å følge med på. Supert med inspirasjon til nye middagsretter:)

    Beste hilsner, Pernille

    ReplyDelete
  2. Hurra for middag og middagsposter!

    ReplyDelete
  3. Fast leser jeg, liker deg, stilen og lille vakre sønnen. Helt topp med middagsinspirasjon!

    ReplyDelete