06/02/2012

*svorsk!






























jonathan går i en barnehage som er drevet av svensker, så det sniker seg støtt og stadig inn svenske ord og tonefall i språket hans.
sko heter ikke sko, men "skor". han må ikke ting, men han "måste". albert åberg heter ikke albert åberg, men "alfons åbert". og det
finnes hundre eksempler til! jeg synes det er så søtt, og elsker hans noe svorske språk! på bildet over tar han seg en aldri så liten
hvilestund, men det heter jo selvfølgelig ikke hvilestund for jonathan, men "hvilan". artig type! fin mandag*

3 comments:

  1. Fin mandag til deg også! Koselig at du er i gang med blogginga igjen, for det er alltid hyggelig å titte innom her! :)
    Klem fra Carina

    ReplyDelete
  2. artig type! Så gøy at han er svorsk :) Gutta mine går i døvebarnehage, og kan masse tegn. Så mange faktisk, at minstemann på 1 år heller snakker med tegn enn tale, fint for personellet i barnehagen, dumt for oss for vi skjønner jo ikke hva han mener. Nå har jeg lært endel tegn, men håper jo at han kommer til å snakke i tillegg :)

    God mandag!

    ReplyDelete
  3. Ergo - man trenger ikke være grenseboer som jeg for å bli svorsk ;). Før ( altså i yngre dager) brukte jeg og venninner å late som om vi var svenske jenter da vi var ute i Oslo - ble aldri tatt på fersk gjerning ;). Hadde kanskje vært litt verre nå da så mange er superekte svenske??? Det som blir problematisk med svorsk i blodet - er når man skal begynne å skrive nynorsk. Det som dukker opp - er nemlig de svenske alternativene. Jättesöt är han - denna sovande pojken ;).

    ReplyDelete