20/03/2012

*moralens vokter!






















for en liten stund siden satt jonathan og jeg på trikken. ved siden av oss satt to jenter i tenåra og spiste godteri. jonathan satt
lenge og så på dem, og til slutt snudde han seg mot meg og spurte:

j: hvilken dag er det i dag, mamma?
v: det er tirsdag
j:  men, men...
jonathan snur seg med store øyne mot de to jentene som spiser godteri og roper høyt:
j: mamma, de spiser lørdagsgodt på en tirsdag, det er ikke lov! de er skikkelig rampete!

jeg (og de fleste rundt oss bryter ut i latter!), men jonathan ler absolutt ikke. for ham er lørdagsgodt på en tirsdag blodig alvor!
så da måtte jeg si meg helt enig i at det faktisk var ganske rampete.

det er så søtt, og fint, å se hvordan han tar til seg de reglene vi lager for ham, og setter dem inn i sammenhenger. gudene skal vite
hvor mange ganger vi har sagt at lørdagsgodt spiser vi bare på lørdager, når han ligger og illskriker på butikkgulvet etter sjokolade.
fint å vite at noe går inn!


i morgen kveld trekker vi vossatassargiveawayen, så da har dere litt tid igjen til å slenge dere på!

5 comments:

  1. Hahaha søtingen!! :)
    Fin tirsdag til dere :)

    ReplyDelete
  2. Så søt og flink! :)
    Jeg har blitt "arrestert" i matbutikken fordi jeg har kjøpt godteri utenom lørdag. Da får jeg beskjed fra to små om å legge det tilbake i hyllen ;-)

    ReplyDelete
  3. Hehehe. Barn er langt mer firkantede på regler enn oss. Selv må jeg snike meg innom godteskapet om jeg får lyst på en liten Dajmbit en dag det ikke er lørdag. Heldigvis ikke blitt ferska ennå, men jeg lever farlig..

    ReplyDelete
  4. Helt herlig!
    Vi har strengt lørdagsgodt regime her hos oss også. Sønnen vår tok pappaen på fersken i å spise en sjokoladebit for en stund siden, og ble HELT forferdet. For det var jo ikke lørdag! Måtte litt forklaring til, eller bortforklaring...

    Ha en god kveld:-)

    ReplyDelete
  5. hahahahahahahahahahahaha den var skjønn!!! Og helt enig, det er blodig alvor å spise lørdagsgodt på en tirsdag!

    ReplyDelete