04/04/2012

*drømmen om panama og en rød sofa av plysj!




















de siste dagene har lille j vært en pjusking med feber og stygg hoste, så vi har holdt oss i hus og prøvd å få basillene til å forsvinne.
i mens vi har gjort det har vi lullet oss inn i janosch fantastiske verden, og jonathan (men kanskje mest jeg!!) koser seg mer og mer
for hver side vi blar om! husker dere serien fra barne-tv?! historiene om den vesle tigeren og den vesle bjørnen som bor i et hus ved
elva. bjørnen fisker og er sterk som en bjørn, og tigeren plukker sopp og er sterk som en tiger, og sammen har de alt de kan ønske seg!
men så finner de en kasse i elva som det står panama på, og panama blir svaret på drømmene deres, og de legger i vei for å finne dette
fantastiske stedet der alt er bedre. men kanskje ligger panama nærmere enn de skulle tro?
åh, jeg simpelthen elsker disse små historiene om panama og røde plysjsofaer! fine tegninger,  fantastiske fortellinger og en stor dose
visdom for både liten og stor! hvis den vesle tjukke janosch-boka ikke allerede finnes i bokhylla deres, så ville jeg løpt ut og kjøpt den
før butikkene stenger i dag; finfin påskelektyre, vettja!

3 comments:

  1. De historiene er nydelige.. Har ikke boken, men jeg har filmene. Posten solgte de for et par år siden til 49kr/stk, så da ble det en del av de med hjem når jeg egentlig bare skulle ha frimerker..

    ReplyDelete
  2. Åh takk for at du minna meg på bjørnen og tigeren og tipset en bok jeg skal ønske til Mu når han blir 1 år til sommeren i samme slengen. ;)

    God bedring til pjuskingen. Her hostes det og snørres i uante mengder. Men like blid da. ;)

    ReplyDelete
  3. Vi digger Janosch! I det siste har vi lest Tigeren og Bjørnen som drar til byen for å lære å gå over veien, og for ikke lenge siden lånte jeg Historien om Løvepappa og de syv ungene på biblioteket. Den er kjempemorsom, kan anbefales, både tissing fra vinduskarmen og husking i taklampa.. Det er så god tone i de bøkene. God påske til dere:-)

    ReplyDelete