29/04/2012

*et lite spørsmål til dere, vol. 2!



































flere og flere finner veien til bloggen vår om dagen, og det synes vi er så utrolig koselig! tusen takk for at dere titter innom oss
og legger igjen så mange fine kommentarer! for 1,5 år siden så stilte jeg dere noen spørsmål, som vi fikk så mange fine svar på.
nå som det er enda flere folk som følger bloggen vår, er jeg frista til å stille de samme spørsmålene på nytt. hvem er dere egentlig?
hva jobber dere med? er dere på vår alder? alle dere nye og gamle lesere; kunne dere tenke dere å si litt om hvem dere er, og hva
som gjør at dere klikker dere inn på jeg er jonathan? dere begynner jo å bli noenlunde kjent med oss tre; det hadde vært så koselig å
bli litt bedre kjent med dere også! selv om dere la igjen et svar i forrige runde, så gjør det gjerne igjen; artig å høre hvorfor dere
fortsatt henger med oss. fin søndagskveld til dere, og på forhånd takk for svara!

46 comments:

  1. Hei!
    Jeg er innom bloggen deres titt og ofte:) Tror det var bildene som fenget meg først, de er så fine! Og så er jeg veldig spent på det nye familiemedlemmet:)
    Sjekk bloggen min www.monaskaaraas.blogspot.com, så vet dere hvem jeg er:)
    Fortsatt fin søndag

    ReplyDelete
  2. hei!

    oppdaget bloggen din gjennom gjennom... og der så jeg en veeeeeeldig lik utgave av min da 2-åring! siden har jeg fulgt dere og det er vel både bildene, innholdet og dine refleksjoner rundt det å være mamma som jeg liker godt. selv er jeg 3- barnsmamma (14, 8 og 3 år) uten egen blogg, men leser flere blogger. ønsker dere lykke til som 2-barns familie :)Jonathan blir en god storebror :)

    ReplyDelete
  3. Elsker bildene, korte, men fengende tekster og måten dere fremstiller hverdagen på. Friskt med en blog uten cup cakes og den slags. Dessuten er Jonathan i en alder hvor gullkornene kommer på løpende bånd. Det er underholdene! Selv 28 år. Har et barn, venter enda ett. Jobber som kommunikasjonsrådgiver i en bedrift.

    ReplyDelete
  4. Jeg heter Ingvild, 28 1/2, bor i Bergen, med katt, samboer og en liten en i magen.Jobber med barn, foto, mat, kaffe og klær til daglig. Elsker alt som er gammelt, rart, fint, hverdagslig og som gir en gåsehud.
    Jeg fant bloggen når jeg ville finne en "mamma i byen"-blogg uten pastell/kanelbolle/shabbychic-preget.

    ReplyDelete
  5. Hei :)
    Jeg er relativt ny følger av bloggen, og liker godt miksen av barn, interiør, fine bilder og herlig hverdag!

    Selv har jeg to jenter, 4.5år og 1.5år. Er opprinnelig fra Østlandet, men bor i vest nå. Er selv 32, og jobber som grafisk designer.

    Gleder meg til å følge dere inn i tobarnsmodus, med "ny" leilighet og alt annet kos!

    Lykke til m alt spennende i fremtiden! Tusen takk for at dere deler!!!

    Klem KM

    ReplyDelete
  6. Hei!
    Vi er en jente (23) og gutt (27) på vestlandet som gleder oss over alle de søte gullkornene og fine bildene du legger ut. Koser oss med hverdagsfilosofi og sjarmerende fortellinger! Når det er lenge siden vi har vært inne og kikket spør gutten "hvordan går det med Jonathan?" og så sjekker vi sammen. Lo oss skakk av "stilleleken"! Hihi. Jenta synes også det er morsomt med interiøret og refleksjonene.

    Lykke til videre, til alle fire!

    ReplyDelete
  7. jeg er 22 år, singel og barnløs, men syns det er innmarri koselig å få et innblikk i deres hverdag. jonathan er bare en så nydelig gutt!

    er også veldig glad i blogger med mye bilder, så her treffer dere blink for min smak. :)

    ReplyDelete
  8. Mamma til 3, to gutter på 15 år og en deilig liten klump på 16 mnd. Kom innom deres blogg via annen blogg for noen mnd siden. Fine tekster, flotte bilder av hjem og familie gjorde det til at deres blogg er blitt en favoritt :). Er selv sykepleier, og for tiden jobber jeg bare ekstravakter for å være mest mulig sammen med lillegutt. Lykke til videre.

    ReplyDelete
  9. Jeg er Kirsti på 28 år, bor på Torshov med mannen og snart en liten pjokk (som kommer i juni). Jeg fant bloggen deres for en stund side (husker ikke akkurat hvordan, men det var via en anbefaling) og kjente igjen mannen din fra fotovideo. Deretter har jeg fulgt med fordi jeg liker bildene, skrivestilen og at dette ikke er en rosa-mammablogg. I det siste har jeg fulgt mer med for å "lære" litt om mammarollen og hverdagen med barn.

    Jeg er utdannet sosialpsykolog og jobber for tiden med studenter og studentpolitikk i fagforening.Ellers er jeg veldig opptatt av foto og har som regel et kamera med meg i veska hvor enn jeg går. Noen av bildene havner på bloggen,. mens andre havner i godt gammeldags album.

    En fin søndag til dere.

    ReplyDelete
  10. Eg er 32, mamma til ein gutt på 2,5 år og har ein mini i magen. Vi bor på Vestlandet og eg jobbar som lærar for 1. klasse. Likar at bloggen er variert, med interiør, kvardag osv. For tida er det ekstra kjekt å lese betraktningar rundt det å vere gravid med nummer to:-)Er også spent på å sjå den ferdig oppussa leiligheta!

    Er lite aktiv med eigen blog for tida..

    Takk for at de deler!

    ReplyDelete
  11. 28 år dame som nettopp er blitt mamma til en liten jente. Fant bloggen via en annen blogg. Får både interiør-, mamma- og matinsperasjon. Trivelig blogg.

    ReplyDelete
  12. Jeg er 31 år, og mamma til en gutt på tre og en jente på 11 uker. Har fulgt deg lenge nå, men er usikker på om jeg allerede fulgte deg for 1,5 år siden eller ikke. Jeg tror vel det var bildene som fenget mest første gangen jeg tittet innom :) Dessuten bodde jeg på løkka selv da, så jeg så mange likhetstrekk til meg selv.

    ReplyDelete
  13. Hei!

    Takk for at dere deler bloggen med oss! Den er på topplista mi, nettopp fordi du ikke er cupcake-mote-chabbybhic-blogger som mange andre her skriver. Dere er personlige, vittige, skjønne, herlige og så naturlige!
    Vil ha mer av akkurat det dere har gitt oss så langt!
    Er veldig glad i foto, og dere er flinke med foto, er nok derfor jeg liker dere aller best. Tror jeg kom inn via via for en god tid tilbake.

    Jeg selv er 31, bor i sør og har ei lita jenta på 1 år. Hjemmeværende med jenta vår, og nyter livet.

    Gleder meg til å følge dere videre, spennende tid dere er i! Gi Jona en suss på kinnet fra meg! <3

    TA

    ReplyDelete
  14. Snart 32. Fin mann og morsom sønn(3år) og en aktiv lillebror i magen.
    Fant bloggen via via en gang for ett år siden. Fine bilder og fin familie som jeg smiler av :) lykke til med innspurten av graviditeten. Er selv 27uker på vei og kjenner på kroppen forskjellen på graviditet nr1 og graviditet nr2.
    Klem!!

    ReplyDelete
  15. Hei!
    Jeg er ganske så ny følger av bloggen din, og er omtrent akkurat like langt i graviditeten som du er. Bare at jeg er på nummer én. :) Det er spennende å følge med på utviklingen!
    Jeg skriver bloggen iordotogtoner.blogspot.com. :)

    ReplyDelete
  16. Hei! Klikker stadig innom fordi jeg liker bildene, tonen, fortellerstilen, ujåleriet og gutteperspektivet =)

    Venter nr 4 selv, så følger liksom enda mer med nå ;)

    Mvh Siv

    ReplyDelete
  17. Hei! Jeg kom over bloggen deres gjennom en annen blogg (husker ikke hvilken) og liker så godt stemningen som du formidler. Jeg blogger littegrann selv - mest håndarbeid og litt hverdagsmas - er 38 år og jobber til daglig som engelskhornist iBergen Filharmoniske Orkester.
    Ha en fin kveld!

    ReplyDelete
  18. Hei!
    Jeg er Jeanette Mathisen(født Weirud) fra Kongsberg, lurer på om vi gikk på Tislegård samtidig? Fant deg på bloggen til Tankespinn. Jeg har ei jente på 5, og bor rett ved skistadion på Heistadmoen.Jeg jobber i barnehage. Veldig fin blogg du har :) og en skjøøn gutt :) Har følt dere i ca 4-5 mnd tenker jeg. Jeg blogger ikke selv.

    ReplyDelete
  19. Henriette på 28 år, 3 barnsmor ( 8-6-2) gift med joakim 30 år .
    Jobber som ressurskooridinator i eit spennende firma www.adima.no .
    Ellers veldig aktiv i lokalmiljøet, barna våre, trening og interiør.
    Din/deres blogg er det lenge siden eg begynte å følge. Føler jo nesten eg er blitt kjent med dere.
    Det som fenger meg er at eg kjenner meg ofte litt igjen i situasjoner, du skriv godt og koslige bilder.
    Liker stilen din både på klær og interiør.

    Bloggen din er litt annerledes, og det er nettopp det som er så kjekt.

    klem
    Henriette

    ReplyDelete
  20. God kveld i stua! Skjønner godt du gjerne vil vite litt om hvem vi er som klikker oss innom i ny og ne. Tenker det samme selv :-) Kom over bloggen din for en god stund siden, via, via, via... Sjarmerende og fint skrevet, om så mye som man kjenner seg igjen i! (og nå som vi bor i utlandet, er det ekstra koselig å følge familieliv på Grunerløkka!)

    Ingunn

    ReplyDelete
  21. Jeg er innom her med jevne mellomrom. Syns du tar så herlige hverdagsbilder og skriver så fint.
    Jeg gikk på fotofagskolen sammen med Thomas.
    Linken hit var nok en facbookstatus hos Thomas en gang.

    Ha en fin uke. Å lykke til vidre i svangerskapet.

    Silje

    ReplyDelete
  22. heeei - jeg har fulgt med deg lenge ( et par år??!?) og svarte sikkert for 1,5 år siden, kjenner jeg meg rett;-)
    Gammal i forhold til deg - har mye eldre barn også - men nå har nå min store 13 åring vært akkurat lik Jonathan - så slik sett så er du litt lik meg for 10 år siden...
    Utdannet interiør akritekt, jobber mest grafisk og prøver å holde familie bedriften oppegående i krise spania
    Du har en herlig hverdags blogg som er verdt å titte innom!!

    ReplyDelete
  23. snart 25 år, bor i London, studerer drama og teater. flytter hjem til Norge snart :) fant bloggen ut ifra linker etter søken på mammablogg. det som fenget meg var også interiør-interessen. Blir veldig inspirert :) Tusen takk for fin, underholdende blogg :)

    ReplyDelete
  24. Hei! 30 år ung jurist, bur på løkka med mann og datter på 1 år. Herlege bilder, fine tekstar, fargerikt og midt i blinken interør, kvardag og moro, og eit liv eg kan kjenne meg ganske godt igjen i. Sist men ikkje minst: fritt for cupcakes, rosarosa og "home sweet home"-skilt. Bloggen har eg fulgt sidan eg første gong kom tilfeldig over den for eit par år sidan.

    Ha ein feiande flott dag!

    ReplyDelete
  25. Kan ikke huske hvordan jeg fandt jer, men det var nok en kombination af at jeg er hooked på mor-bloggere, og så at min familie og jeg er bosat et halvt år i Norge!
    Vi er mor, far og Julie på 2,5. Håber på at lave et barn mere snart. Far er på barsel (permission) og jeg er læge (vikar på det lokale lægekontor).
    Vi blogger på www.ekspeditionen.com og medkattepoter.blogspot.com

    ReplyDelete
  26. Hei! Har fulgt bloggen deres i to år og akter å fortsette med det! Jeg liker måten du deler fra livet deres på. Ærligheten din, det sjarmerende hverdagslige og selvfølgelig søteste Jonathan. Fortsett sånn, og lykke til med innspurten på ruginga!

    ReplyDelete
  27. Hei!
    Jeg svarte forrige gang du spurte, men da med en annen blogg. Jeg er 27 (snart 28), mamma til gutt på 3 år og jente på 6 (snart 4 og 7 år). Jeg er student (RLE i år, begynner på bachelor i sosiologi til høsten)og kjærsten er daglig leder i en restaurant. Jeg leser bloggen deres fordi den er så ærlig og usminket. Dere tør å vise hverdagen akkurat som den er og jeg har inntrykk av at dere en en god gjeng på tre, snart fire :) Dere er også veldig flinke med interiør, så jeg får stadig inspirasjon der også når jeg titter innom dere. Klem fra Marie

    ReplyDelete
  28. Jeg er 34, jobber som PR- og markedssjef i telekom-bransjen, gift med min fine, gode, skjeggete politimann og mamma til bustete Lille w som ble født i 2008 og bittelille Marie på 3 uker. Har bodd i Oslo i mange år men flyttet nylig inn i et hus på Lørenskog.

    Har fulgt bloggen din i flere år. Mest fordi vi lever livet vårt ganske likt, fordi du har interessante betraktninger og fordi bildene er så flotte. Dessuten er familien din lett å like:)

    Kjenner jeg fikk lyst til å stille samme spørsmål på min blogg. Jeg aner ikke hvem som titter innom, så jeg gikk med interesse gjennom dine svar. Mange fine lesere:)

    Fin dag til deg!

    Anita

    ReplyDelete
  29. Stikker innom og ser! Må jo se hvordan det går med lille J som begynner å bli stor!
    Føler jo nesten at man kjenner dere, så hadde nok hilst om jeg hadde møtte dere på gata. Hehe!

    En hyggelig blogg, som ikke alt er hvitt, yndig og perfekt ;) Liker det!

    ReplyDelete
  30. Leser ikke så mange blogger, men denne er jeg jevnt og trutt innom og kikker på. Nok fordi den er ekte og ujålete og nær og fordi det er mye i ditt liv som jeg gjenkjenner i mitt. Er 28 år, venter barn nummer to i sommer, bor i Oslo indre øst og trives med det.

    ReplyDelete
  31. Hei! Jeg er 27år, student og mamma til ei lita jente på 4mnd. Liker de fine bildene og de korte fine tekstene. Jeg liker at bloggen er uhøytidelig og har masse humør og humor. Ikke så pastell, rosenrødt og reint som i de fleste mammablogger. Og som ung mamma i byen er det gøy å lese om andre unge mammaer i byen! Mer av det samme :) Lykke til med de siste ukene med babyen i magen!

    ReplyDelete
  32. Som førstegangsgravid har jeg saumfart nettet etter gravidblogger og endelig fant jeg noen over 16 år! Jeg har lest i arkivet og virkelig kost meg. Har en nevø med navnet Jonathan som minner veldig om deres Jonathan, fint. På topprn av det hele har jeg funnet meg en kar fra Kongsberg, så her var det mange fellestrekk. Takk for at dere deler, jeg blir så glad når det dukker opp nye innlegg (livet består av jobb så sofa så seng for øyeblikket, takk og lov for internett).

    ReplyDelete
  33. Hei!
    Jeg har fulgt dere litt sånn av og på i et par år kanskje..! Kom over siden deres via en annen. Fengende bilder og ord, tøft at dere er så sporty og deler The Naked Truth! Jeg er lærer, gift og har to barn og bor i Oslo. Nylig har jeg selv begynt å blogge (på lillesirkus.blogspot.com - navnet kommer av bl.a følelsen det kan være å sjonglere jobber og to barn, familie og venner, hobbyer og interesser)og jeg ser man lett kan bli litt hekta på dette, hehe... Lykke til med nr.2!

    ReplyDelete
  34. Elsker bloggen!!
    Fine bilder og fine tekster. Liker at bildene er så "naturlige". På mange andre blogger er det så gjennomført stil, alt er så rent og pent og stylet. Hos dere ser det så avslappet og godt ut. Dere har mye fint design blandet med gammelt.Elsker det.
    Hvor jobber du som sykepleier forresten? Hvilken type avdeling?
    Klem

    ReplyDelete
  35. Huhei! Er 28, bor også på Løkka (dog uten barn) og jobber som lærer. Liker bloggen fordi den er akkurat slik min blogg skulle vært, hadde jeg hatt en! Upretensiøs og kul med fine bilder. Inspirerende å se at det går fint an å oppdra fine kids midt i byen! Lykke til med rugeinnspurten!

    ReplyDelete
  36. Fant din blogg via andre blogger for et års tide siden. Jeg tror jeg falt for de fine historiene. Sambo var fasinert av de fine bildene. Og nå som du plutselig var gravid var detvekstra fint å følge. Holder selv på et lite, fantastisk DIY prosjekt og er så morsomt å følge deg og magen som er noen uker forran oss. Lykke til videre, og takk for veldig fin blogg :-)

    ReplyDelete
  37. Hei hopp!
    Har fulgt med på bloggen deres i ca.1.5år nå.
    Fikk tips av min beste veninne som var på utkjikk etter ett blogge-navn med "jonathan"
    (som også er navnet på hennes søteste 2åring).
    Så nå følger vi begge me på hverdagen til din fiiineste familie.
    Jeg heter Therese (31år) gift med James (30år) og vi er foreldre til Julian (2.5år).
    Vi jobber som fotografer begge to, og bor i Williamsburg i Brooklyn i NewYork.
    Love your blogg!!!
    Kjempe fine bilder og mix av interiør og familie liv :)
    Du får si i fra neste gang du/dere er på shopping i nabolaget ;)
    Ta en liten titt på web-siden vår : www.james-therese.com
    Er alltid bra med litt "networking" i jobb sammenheng også.
    Lykke til med lille knøttet i magen, kjempe spennende!!! Dere er så skjønne :)
    Hilsen fra The big Apple

    ReplyDelete
  38. Jeg titter innom bloggen din daglig, liker at du oppdaterer hver dag. Du skriver bra og liker å følge med på livet deres :-) Selv er jeg 26 år, har samboer og en gutt som er tre år. Jeg har lest bloggen din i ett års tid nå. Bor i nordpå og jobber som pedagogisk leder i barnehage.

    ReplyDelete
  39. Her har eg kikka innom lenge! Liker kvardagsglimt og gode tanker :) Eg er 25, gift, har ein liten gutt på 2 mnd (eller er det 2,5 mnd - det går så fort fort fort!) og triller rundt i oslos gater med iskaffelatte i koppholderen. Så sånn er det!

    ReplyDelete
  40. Er vel innom ca daglig, for å se om det har kommet oppdateringer (og det har det jo ofte!). Liker godt de fine bildene, korte tekster og naturligheten i alt dere gjør. Minner om min egen familie; mamma (snart 31), pappa (31) og sønn (2,5), pluss mini i magen (20 uker på vei).
    Vi bor her i byen, og jeg velger å tenke at vi er ganske like dere; derfor så spennende å følge med!
    Lykke til med nr 2 til dere og, det blir spennende å bli 4!

    ReplyDelete
  41. Fant bloggen via en interiørblogg for et par år siden, og har fulgt med siden. Elsker alle de fine bildene, og selv om jeg ikke har lyst på barn selv blir jeg supersjarmert av Jonathan! Er ei jente på 27 som bor i Nord-Norge med samboer og to katter. Studerer og jobber deltid, elsker interiør, musikk, bøker og sjokolade!

    ReplyDelete
  42. Jeg har følgt bloggen din/deres en god stund. Er ofte innom og føler nesten at jeg savner dere hvis det går noen dager uten at jeg er innom hehe :)
    Jeg heter Katla, er lærer, jobber som pedagog i barnehage. Har en samboer og to gutter på 7 og 6 år. Jeg er 30 og mannen i mitt liv 32. Kommer fra Island, bor i Sandefjord. Synes det er moro å lese norske mamma blogger og liker stilen på din blogg godt! Ble glad når du begynte på nytt å blogge så ofte som du gjør nå.

    Ha en fin, fin helg alle dere 3! Og lykke til med siste svangerskaps ukene. Blir moro å følge med når nurket kommer til verden! Liker ærligheten din i skrivene dine og synes mange mammaer som lurer på det ene og det andre burde lese bloggen din.

    Hilsen Katla

    ReplyDelete
  43. Hello! Jeg har faktisk nettopp begynt å lese bloggen din/deres og synes den er fin og ærlig og koselig å lese. Så about me, 34 år, bor i Oslo og jobber som grafisk designer. Jeg kikket innom bloggen fordi jeg har selv en datter på nesten 2 år..og liker å lese om hvordan adnre foreldrer takler gleder og utfordringer ved å ha barn! PS jeg er italiensk (og litt norsk) ! Ha en fin kveld!
    Serena

    ReplyDelete
  44. Hei
    Jeg har begynt å følge bloggen deres for ikke så lenge siden. Jeg blogger ikke selv og leser for det meste blogger om mat og vegetarianerlivet fordi jeg er vegetarianer selv, ble aldri fanget av typiske mammablogger men her følte jeg at jeg får ganske mye mer enn det. Jeg sjekker ikke hver dag men bloggen deres har faktisk blitt en av de 4-5 blogger jeg kikker innom når jeg har tid til overs.
    Jeg er 35, tysk, web-designer, bor på Tøyen med samboer og vår datter Juno på 16 måneder.

    ReplyDelete
  45. Hei! Fant først bloggen deres i dag da jeg leste om den i mamma. Ble så fanget at jeg nå har kommet til dette innlegget:) Følte jo at jeg måtte svare når jeg har blitt litt kjent med dere i løpet av kvelden:) Er 22 år, ble nettopp mamma for en liten pjokk for et par måneder siden. Samboeren og jeg har bodd i utlandet, og deilig å være hjemme med litt hjelp fra besteforeldre! Både krevende og fantastisk å være mamma. Både deilig å skremmende å se at de blir større og egne selvstendige personer, men fantastisk at det faktisk er mulig å få nummer to hvis man vil gjøre det igjen:)

    ReplyDelete
  46. Hei der, no har eg vore maaange timar i Jonathan's verden, og trives betre og betre. Her er mine svar:

    Eg er Eli. 38 år og mor til to rolpegutar, gift med Johnny og bur i Stavanger. Eg jobbar som HMS og kvalitetsrådgiver og snikles bloggen din no midt i arbeidstida... (er heilt aleine denne siste veka før ferien). Eg fant deg inne hos Linda, Den Gode Feen, som er min kjære spinning- og zumbavenn. Eg klikka inn på bloggrollen til Linda for eg ville sjå kva bloggar ho les, og der var du.

    Jepp, dett var dett.

    ReplyDelete