11/04/2012

*løvehjerte!

















jonathan er oppkalt etter astrid lindgrens jonatan løvehjerte (vi måtte bare putte inn en aldri så liten h i navnet, siden thomasen
også skriver med th!). historien om brødrene løvehjerte er en av de vakreste historiene jeg vet om, og navnet jonatan har alltid
stått som et bunnsolid og nydelig navn for meg helt siden jeg var liten jente. så når lillemann kom til oss i oktober 2008, så kunne
han faktisk ikke hete noe annet enn akkurat jonathan. vårt eget lille løvehjerte!
så at lille j har valgt en liten velourløve til følgesvenn her i livet, er vel i grunnen ingen overraskelse. han fikk den i gave da han var
1,5 måned; og siden da har de to vært uadskillelige! løven (som han så passende heter) henger med på det meste, og krisen er stor når
han for eksempel er gjenglemt, som i påsken da j måtte sove en natt uten fordi vi hadde glemt den der vi hadde vært på besøk dagen
før! løven (eller nøne som han het frem til lille j kunne si løven), er et verdig medlem av vår lille familie, og jeg er ganske sikker på at
han kommer til å være med oss i mange år til! heia gode følgesvenner, sier jeg!

8 comments:

  1. heia gode følgesvenner!! <3

    ReplyDelete
  2. T har en følgesvenn i samme merke som Jonathen har, bare at den er en ku. Og den heter så klart "Kua" - hehe!

    ReplyDelete
  3. SÅ koselig! Jeg har fortsatt følgesvennen min med meg den dag i dag jeg ;)

    ReplyDelete
  4. Helt enig at Brødrene Løvehjerte er en vakker historie.
    Ikke lett å forklare en 4 åring om hvor vi tar vår siste reise, så leste de første kapitlene for eldste prinsen vår i sommer da oldefar reiste til Kirsebærdalen.

    Overnevnte Prins har forøvrig en kanin i samme serie som deres løve. Den har fulgt han siden dagen etter han ble født. Navn; Kanini

    ReplyDelete
  5. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  6. Det er en kjent sak at Løven og Jonathan er "bestiser" for seinest i dag da jeg kom for å hente Wilma i barnehagen, og hadde med meg Klara med "kua" stormet det straks to små jenter til med meldinga: "den kua er nesten som Løven til Jonathan den jo!!!!"

    ReplyDelete
  7. Nah, det var en koselig historie! Et utrolig søtt bilde av Jonhathan også :)

    Ha en fin fredag!
    Klem Julie

    ReplyDelete
  8. Jeg har en JonatHan som å er oppkallt etter Jonathan i brødrene løvehjerte og jeg venter nr.2 ca samtidig som deg :p Måtte bare skrive det, er innom hær å sniker avogtil og syns bare det var så morro ;)

    Rett og slett fordi jeg og elsker brødrene løvehjerte.

    ReplyDelete