10/05/2012

*micki vs brimnes!




















helt siden jonathan begynte å sove i stor seng har han sovet i en nydelig, gammlel bondebrisk som jeg har arvet etter min tipp-
oldemor. den er estetisk vakker, men ganske upraktisk siden den tar stor plass og ikke har oppbevaringsmuligheter
under, da den er så lav. nå som vi snart blir fire i leiligheten, og enda flere ting skal inn på våre 90 kvm, så  trenger vi praktiske
og gode oppbevaringsmuligheter. så nå har vi bestemt at den gamle bondebrisken må vike for en seng vi kan oppbevare leker og
liknende under. jeg synes mickis juniorsenger er så utrolig fine (og praktiske!), og har lenge hatt lyst til å kjøpe en til jonathan.
men med sine 4290 kr + bunn og madrass så blir den relativt dyr. så nå har jeg funnet et billigere alternativ på ikea;
brimnes dagseng til bare 1695 kr. er ikke den ganske så lik, da?! jeg liker det rene og enkle uttrykket som micki sengen har,
og synes kanskje brimnes sengen mangler noe av det i og med at den har kanter opp på sidene..men den er et knakanes godt
andrevalg, så jeg tror den får duge! og i tillegg er det mulig å trekke den ut til dobbeltseng, og det er jo et stort pluss! hva
synes dere; micki eller brinmes?

8 comments:

  1. Kjempefine senger begge to! Jeg ville gått for Brimnes, nettopp av den grunn at den kan trekkes ut til dobbeltseng! Min lille gutt stortrives med den, og elsker å ha overnattingsbesøk der. God plass i skuffene, og fin seng. Og prisen hadde også passet meg best :) Deilig blogg dere har!

    ReplyDelete
  2. Heisan, jeg må si meg enig i anonym. Vi har også Brimnes i heimen vår, og er superfornøyde:) Vår seng er full av sort/hvit og gul/hvit stripete puter og et grått pledd så senga ser ganske så stilren ut faktisk:)

    ReplyDelete
  3. Ja gå for den fra Ikea:-)!
    Ellers vil jeg si at jeg synes det er spennende å følge med på prosessene dere har på gang-både babyruging og oppussing;-) jeg lurer på om vi kunne se en romplan slik det var før, og hvordan det skal bli? Vi er i en liknende situasjon hvor vi står mellom det å flytte til noe større eller å bli boende hvis vi gjør noen endringer. Jeg har noen ideer her hjemme, og synes det kunne vært moro å se sånne romplaner, for det driver jeg og kikker mye på over vår leilighet. Vi bor i et funkishus som er en tomannsbolig, og har fått barn nr 3 etter vi flyttet inn. Lykke til videre med alt dere har på gang-dere er herlige!!!
    Hilsen Rikke

    ReplyDelete
  4. bror og svigerinne har kjøpt en til hver av sine tvillinger - også med tanke på når vi kommer på besøk - så det ble det i stedet for køyesenger!! Den skal nå ikke stå som et monument heller da - så jeg tror ikke du kommer til å tenke over hvor mye finere den andre er - men hvor kjekt det var at du sparte halvparten av pengene - så du kan kjøpe en til nesteman også når den trenger stor seng;-)

    ReplyDelete
  5. Jeg synes også den fra micki er litt renere i stilen, men det veier nok ikke opp for prisforskjellen, så jeg hadde nok også gått for Brimnes. Dersom du synes kantene er trøblete, går det jo kanskje an å sage de av og sparkle og male kanten...

    ReplyDelete
  6. http://www.ellos.no/d/Barnemobler-Barnesenger-madrasser/Micki/_/N-1z141psZ1z13ypaZ1z14186?Nr=218128
    Her finner du også micki senga, og det kan jo se ut som det er 50% rabatt på den om du kjøper noe mer i samme slengen.
    Lykke til med vanskelige valg!
    LM

    ReplyDelete
  7. rabatten gjelder ikke på den sengen :( kommer opp når man kommer til betale...
    ;) Men Brimnes er fin oxo ! :)

    XXX

    ReplyDelete
  8. *takk for innspilla deres; det blir nok brimnes i denne omgang!

    rikke: så gøy at du liker å følge prosjektene våre!
    jeg skal se om vi ikke har noe plantegninger eller noe, og så kan jeg selvfølgelig legge ut det. må bare flytte tilbake til leilighetn først:)


    vigdis*

    ReplyDelete