01/06/2012

*et punkt på lista!




jeg har jo tidligere nevnt at vi i en liten periode vurderte å flytte fra grünerløkka,
 og til et noe landligere sted. et lite øyeblikk der var vi lei av byen, og tenkte at
løsninga var en eiendom på landet, med hus og hage. men så begynte vi å veie for og i
mot å flytte, og da ble i mot lista veldig mye lengre enn for lista. ergo ble det
oppussing av leiligheten, og en plan om å bli boende her på løkka i
ganske mange år til!
et av punktene på lista vår for å bli boende var rett og slett venner. jonathans venner og våre
 venner. vi er så heldige å ha så mange fine venner i gangavstand herifra, og siden
 de bor så nære, så vil det si at vi ser dem ofte. for det er ikke til å stikke under en stol at jo
 lengre folk bor unna, jo skjeldnere ser vi dem. slik hverdagen vår er nå, så spiser vi
for eksempel middag med kompiser flere ganger i uka, noe som bare er helt utrolig koselig!
 og vi hjelper hverandre ut med henting i barnehagen, barnepass og andre ting som
 gjør at alles hverdagskabaler blir litt enklere å løse. for oss er dette et så viktig og
uvurderlig punkt på lista at hus og hage på landet bare er nødt til å vente en stund. så i kveld stemmer
jeg i et rungende heia for fine venner som bor i nærheten og
for å hjelpe hverandre ut når det trengs! heia!

5 comments:

  1. heia! Jeg er ordentlig misunnelig, skulle også ønske jeg hadde flere venner med barn. Et stort minus ved å få barn tidlig!
    Men heldigvis har jeg masse familie i nærheten, som hjelper oss til å få kabalen til å gå opp. :)

    Vi har et vennepar som ikke har noe familie her i nærheten, som vi hjelper så ofte som vi kan. Til uken er det streik i barnehagen deres, så da skal jentene være her hos meg :-) :-)

    ReplyDelete
  2. venner er gull verdt :-) syns dere tok en fin avgjørelse!
    Bli med på giveaway da... jeg feirer ;)

    ReplyDelete
  3. Åh så koselig å ha det slik! Gode venner er gull verdt!

    ReplyDelete
  4. Kudos til dere som bestemte dere for å bli i byen! Det er så mange som flytter til landlige omgivelser uten å ha det minste lyst, men som føler de må eller bør pga barn. Men kanskje barna har det best der de er, med vennene de har? Ja, ikke vet jeg, har ikke barn selv så har ikke vært i problemstillingen (ennå).

    Må bare si at dere har fått en utrolig fin leilighet etter oppussingen (den var fin før også altså!) og at du/dere er superflinke på farger!

    ReplyDelete
  5. Lengselen etter sjø begynte å bli stor hos min sørlending på Vestlandet. Mens jeg som er oppvokst i en liten bygd uten gangavstand til noe, nyyyyyyyyyyter det å bo midt i byen. Vi løste det med å leie oss en hytte en halvtime unna byen. superspent på hvordan det blir! Syns det er veldig flott at dere valgte å bli, veldig mange av våre venner med barn flytter ut av byen. Det syns jeg er kjedelig. Jo lenger unna, jo sjeldnere ser vi de og jo mindre muligheter har vi for å hjelpe med barna!

    ReplyDelete