05/06/2012

*jonathan og mamma!


bildene er fra 17. mai i år.

det aner meg at både jonathan og jeg merker at en aldri så liten forandring i livet vårt er rett rundt hjørnet..
som jeg har nevnt tidligere så er jonathan veldig mammagutt om dagen, og selv er jeg så sår på ham som jeg aldri har vært før! det er som om jeg bare vil være sammen med ham hele tiden, og få mest mulig tid med bare ham før babyen kommer! det er jo ikke som om vi kommer til å forsvinne fra hverandre når nurket kommer, men det er som om en ubevisst greie har sneket seg inn i oss begge, og i hverandres armkrok er det beste stedet å være akkurat nå.
samtidig som vi er litt uadskillelige om dagen, så er vi ganske knoll og tott også. jonathan tester meg ut, og er hakket mer trassen enn vanlig, og jeg er sliten og har vel ikke akkurat verdens største tålmodighet i disse dager.. så midt oppe i all kosen, så blir det en del tårer, diskusjoner og småkrangling også. så vi kan trygt si at det er en berg og dalbane av følelser her i gården om dagen! 
men vi gleder oss veldig til å bli fire, og vi snakker mye om hvordan det kommer til å bli når babyen kommer ut. jeg forteller jonathan at han kommer til å bli verdens beste storebror, og han forteller meg at når han blir storerbror så kommer han til å bli så stor at han ikke kommer til å få plass i leiligheten lenger. og sånn går no dagan mens vi venter på babyen vår. 
fin tirsdag!

14 comments:

  1. Helt underbara bilder. Det blir så fint når dere blir fire, jeg lover, Hjertet svämmar över och det är helt fantastiskt! <3 KLEMMER

    ReplyDelete
  2. jeg hadde det på samme måte da min andre skulle komme. det blir jo anderledes med en til -- men veldig veldig fint.

    synes dette diktet er så sårt og fint:

    BESØK PÅ BARSELAVDELINGEN

    I går var jeg farten bak husken,
    bøtta i sandkassa og
    omfavnelsen i senga,
    der en liten klode rullet mellom oss
    Lillebroren din var bare et vink unna
    I dag, min kjæreste datter,
    er jeg en tom sekk
    et vink langt unna og
    et blekt smil i denne sterile senga,
    som du ikke må røre
    Du er altfor levende
    En invasjon av lyd, skitt og kjeks
    Det ligger en liten fremmed
    og svever her
    et sted mellom født og ufødt
    Vi går
    forlegne og fremmede for hverandre
    på besøksrommet
    og ruller ham mellom oss

    (cathrine grøndahl)

    ReplyDelete
  3. fine bilder i dag og.
    Og den tøffe rosa ramma, liker dine rosa detaljer.

    Og å gå fra tre til fire er spennende. Det går seg til litt etter litt...
    husker den første kommentaren når vår eldste ble storebror for første gang
    "berre låna hu mamma" :) ...
    men gu kor dei set pris på søsken, kanskje ikke med en gang alltid. Men etter kvart. :)

    nyt siste rest med magen,
    håper formen din held seg bra.

    henriette

    ReplyDelete
  4. pst, beklager masing, men et fint grøndahl-dikt til:

    Jeg så konturen av en klimakatastrofe/ i hagen din/ Kjærligheten min hadde hengt seg fast/ og brant og brant over deg,/som en forvirret høysommer/ Det var ikke til å holde ut/ Det ville ødelegge for generasjoner/ Så jeg søkte familiedepartementet om tillatelse/ til å plante et søsken i hagen,/ som kunne suge til seg sola/ og gi deg skygge.

    ReplyDelete
  5. oi, det diktet ga meg tårer i øynene (kommentar over her).
    jeg husker det så godt, det var så vemodig de siste ukene/dagene før Freja ble født. jeg husker jeg lå og gråt oppi senga sammen med Ronja og sang nattasang for henne, full av baby, og vissthet om at det aldri mer skulle være akkurat sånn, uforstyrret.
    huff, det var litt følsomt det der.
    og når Freja kom, var alt godt, men Ronja gjemte seg bort og gråt to ganger, og det hadde hun aldri gjort før (eller siden). og jeg hadde barsel-gledestårer, og gråt av alt mulig. herregud, for ei suppe!
    men å ha to barn, det er helt fantastisk. det kan jo ikke beskrives. en uventet bonus er å se kjærligheten dem imellom, hvor glade de er i hverandre. da bobler mammahjertet over!
    stor klem, lykke til!
    *maria

    ReplyDelete
  6. Så nydelige dere er!
    Kom nettopp over bloggen din og er helt hekta. Har lest meg laaangt bakover. Liker middagene dine:)Så artig at du tar bilde av pølser og grandiser:)
    Kult kjøkken!

    Er selv i samme situasjon, pusser opp hus, har to små og venter igjen.
    Følger deg videre!
    klemklem

    ReplyDelete
  7. Dette hørtes kjent ut ja, både trassen og morsfølelsene ;-)Men Jonathan er heldig som har en så reflektert og flott mamma. Utrolig spesiell tid for dere dette, minnene mine strømmer på...he he! Klem

    ReplyDelete
  8. Hei,

    akkurat slik tenkte jeg også før andremann kom. Det er rart! Man vet at noe vil endres for alltid. Og det er fantastisk fint, men litt vemodig også.

    Kos deg de siste dagene. Bildene er veldig fine.

    Karianne:)

    ReplyDelete
  9. Ja, det var akkurat sånn jeg også følte det den siste tiden før minsten ble født. Allerede nå begynner de å leke litt sammen (storesøster gir leker til lillebror og synger til han), og det er jo bare det beste i verden ;)

    ReplyDelete
  10. For en fiiin tekst! Ga liksom litt innblikk i det å ha barn når man ikke har det selv enda, sånt er spennde :)

    Så fin blogg du har, første gang jeg er innom her i dag :)

    ReplyDelete
  11. Jeg bare må spørre, hvilke produkter bruker du til ansiktet? Og evnt hvilken sminke? Huden din ser alltid så fresh og klar ut, misunnelig til tusen!

    ReplyDelete
  12. *takk for alle koselige kommentarer!
    og hanne; tusen takk for nydelige dikt! hormonell som jeg er om dagen, så måtte jeg felle noen tårer:)

    michelle: for et kompliment; tusen takk! man ser jo alltids litt freshere ut på bilder enn i virkeligheten, da;)

    jeg er veldig lite avansert når det kommer til ansiktsbehandling. men jeg prøver å være flink å rense huden hver dag! er veldig glad i shiseido sine produkter.
    av sminke så bruker jeg lancome photogenic foundation og lancome doll eyes mascara.

    vigdis*

    ReplyDelete
  13. Åhr, jeg kjenner meg SÅNN igjen! Du beskriver akkurat sånn jeg følte det i fjor sommer når jeg ventet minstemor. Aldersforskjellen mellom dine og mine er den samme også, og den er fin. Det har gått veldig bra med oss. Storesøster er så snill og stolt av lillesøsteren sin, og lillesøsteren synes storesøster er helt fantastisk og lyser opp nå hun kommer inn i rommet. Babyen sover (forhåpentligvis) mye i begynnelsen, og det er en fin overgang for alle parter. Deilig fordi du kan følge opp storebror og kosemose masse med han, og godt for han å se at babyen ikke tar ALL tiden. Jeg synes det er litt mer utfordrende nå når minstemor er 1 år, da er det litt mer knuffing og jeg strever litt med å fordele tid. Men alt i alt er det en utrolig flott tilværelse der søskenkjærligheten rører meg hver dag, hjertet mitt er dobbelt så stort! Oj, bablet visst i vei her jeg... Du vet sikkert alt dette - og hver familie er jo selvfølgelig unik og får sine greier. Det blir uansett mye følelser og forandringer. Og heldige babyen som får komme til dere! Du ser forresten helt nydelig ut, lykke til med den siste tiden! Klem fra Heidi

    ReplyDelete