13/06/2012

*jonathan om å bli storebror!


jonathan har mange tanker om det å bli storebror. her er noen av dem:

1. den dagen babyen kommer blir han så stor at han skal begynne på skolen.
2. den dagen han blir storebror så kommer han til å vokse så mye at det ikke blir plass til ham i leiligheten vår.
3. hvis babyen ikke kommer snart, så er det hans oppgave å gå inn i magen min og hente den (!).
4. som storebror skal han elske babyen helt opp til månen og tilbake igjen.
5. selv om nyfødte babyer bare drikker melk, sover og bæsjer, så kan de være med å leke bitte litte grann. i alle fall hans baby.

noe sier meg at han kommer til å få en skikkelig reality check når babyen bestemmer seg for å se dagens lys. bortsett fra punkt fire, da; det kommer nok til å stemme på en prikk! finingen.

6 comments:

  1. Da min lille gutt ble storebror og fikk møte lillebror for første gang kom den uforglemmelige kommentaren: "Han har glemt sokkene mamma!" jeg håper fremdeles at de ikke ligger igjen inni der. Lykke til med all søskenkjærlighet dere har i vente!

    ReplyDelete
  2. åååå fine Jonathan! Enig, nr 4 kommer til å stemme!
    Guttene mine hadde mange forestillinger om hvordan det ville bli når minstebror kom. Og mellomste på 2,5 prøvde å "lokke" minsten ut ved å si "beeeebi nå må du komme ut! Og få pupp av mammaaaa! Det er her!" :)

    ReplyDelete
  3. Å så koselig. Jeg er helt sikker på at nr 4 også kommer til å stemme!

    Husker da nevøen min fikk en lillesøster. Han var veldig forberedt på at den var for liten til å kunne leke, gå, være med han ut... Men vi hadde jo glemt å si at den ikke kunne snakke. Han ble megaskuffa. hehe.

    Ha en fin torsdag.

    Klem Kirsti

    ReplyDelete
  4. ....og om han ikke elsker babyen til månen og tilbake igjen sånn hele tiden eller med en gang, men innemellom synes det faktisk er litt dritt at hun kom ut, så er det helt normalt og forstålig det også !

    ReplyDelete