12/06/2012

*litt mer kokko enn vanlig!


da jeg gikk gravid med jonathan, så kom husmora i meg fram for alvor! tidligere hadde jeg ikke vært spesielt opptatt av verken husvask eller baking, men mot slutten av svangerskapet så kicka det genet inn, og jeg vaska og bakte til den store gullmedaljen! da vi dro på sykehuset for å føde, så sverger jeg på at du kunne gått over leiligheten med en hvit hanske, og den hadde vært så godt som helt hvit etter gjennomgangen. det var reint, for å si det mildt! og fryser`n den var så full av kanelboller at døra nesten ikke gikk igjen. jeg fikk hetta av tanken på å ikke ha noe godt og servere til de som skulle komme på babybesøk. nesting på høyt nivå, og en smule gravidekokko!

nå i runde nummer to, så er jeg ikke stort bedre. jeg har kanskje roa meg litt på vaskinga, og i fryser`n er det faktisk ikke en eneste bolle. men i klesskapet vårt for eksempel, der det til vanlig råder et stort kaos; der er det total ordnings med brettekanter og full pakke. jeg fikk det plutselig for meg at babyen ikke kunne komme når klesskapet vårt ikke var ryddig. ikke spesielt rasjonelt, og ganske pling i nøtta det også! men det er fryktelig praktisk med et ryddig klesskap, da. og en ryddig bod. og ryddige skuffer. og kjøkkenskap. ja, lista over ordning og reda her i heimen fortsetter. man (i alle fall jeg) blir rett og slett litt mer kokko enn vanlig når jeg er gravid!

men i dag er det første dagen av mammapermisjonen (hurra!), og da skal jeg ikke rydde eller organisere så mye som en skuff!
jeg skal unne meg en tur i frisørstolen og noen timer på sofaen før jeg skal hente lille j i barnehagen. så det, så!

5 comments:

  1. Saa fin mage!!
    Nyt den siste tiden som gravid... Det gaar saa fort.
    Naa er vaar lille allerede 8 dager og jeg pröver forgjeves aa fryse tiden...;)
    Lykke lykke til med födsel og ellers med dine rydde/ordne/bake- prosjekter:)

    ReplyDelete
  2. hi hi! kjenner meg sååå igjen. men nr 2 var det ikke like ryddig. Husker en av dagene, måtte bare ha ren og ryddig bil, du vet - en bebis kan da ikke bli fraktet hjem i en møkkete og/eller rotete bil! Skulle gjerne hatt litt mer av de kokkohormonene etter fødsel også! Misunner deg brettekanter, her tyter det ut klær av skap og skuffer. Forresten, blir MYE klesvask av enda et familiemedlem!! skrekk og advarsel!
    Marie

    ReplyDelete
  3. For en fin og koselig blogg! KJekt å lese om noen i samme situasjon :) Har det ganske likt for tiden selv, termin første uken i juli og en gutt på 5 fra før, bakte og vasket med førstemann, men i denne gravdititen har skapene og bodene fått kjørt seg i redebyggingsprosessen. Har t.o.m strøket vaskefillene og laget brettekant i skapet der, mannen har fått strøket og sirlig brettete boksere i skapet sitt (han har foreslått en god del andre ting jeg kan bruke den dyrebare tiden på ;) !) Lykke til, er ikke lange tiden igjen nå! * C

    ReplyDelete
  4. Så fin blogg du har.. Jeg følger denne vær dag :) Ville bare si at gutten din er såå fin med den sveisen der på bilder.. Herlig liten tass..

    Heidi

    ReplyDelete
  5. Haha - så sant så sant. Jeg sto selv opp klokken6 morgenen jeg skulle settes igang, vasket ned stue og kjøkken, lagde amerikanske pannekaker med bacon og reiste i tipptopp humør til sykehuset...

    Liker bloggen din og Lille(store) J er bare superskjønn!!

    Fiiin kveld til dere!

    ReplyDelete