18/06/2012

*uke 38!


her har det ikke poppa ennå, så babyen storkoser seg fortsatt inne i magen!

denne morningen er det en litt sentimental mamma som skriver; den andre "babyen" vår reiser nemlig på en aldri så liten sommerferie med besteforeldrene sine i dag, og jeg kjenner på hele kroppen at savnet etter ham kommer til å bli stort! tenk hvis dette er siste gangen vi ser ham før han blir storebror?! sannsynligheten er stor for at babyen kommer mens han er borte. kanskje er vi tre når han reiser og fire når han kommer tilbake.. jeg er hormonell og følsom til tusen i dag, kjenner jeg! men jeg unner jonathan en skikkelig bondeferie på hytta; han koser seg aldri så mye som han gjør der. og skulle babyen komme i mens de er på tur, så snur de nesa mot oslo fortere enn svint!
men med nurket fortsatt godt bevart inne i magen og jonathan på hyttetur med mommo og ba, så betyr det faktisk litt alenetid for thomasen og meg. og det kommer nok godt med før vi blir tobarnsforeldre (!!); det kan jo fort vekk bli en liten stund til neste gang. fin mandag til dere!

8 comments:

  1. Han kommer nok til å få det koselig, men forstår at mammahjertet er på høygir - tross alt ikke lenge igjen og det kan skje når som helst! Hvem popper først da, du eller jeg?? ;-)

    Klemmer til mammahjertet ditt <3

    ReplyDelete
  2. Spennende dager for dere! Og mye kos i vente! Husker selv at jeg følte meg så mye roligere når nr.2 meldte sin ankomst.. Ikke den panikken som var ved førstemann. Kanskje fordi man vet hva som skal skje, og man vet hvordan man skal takle det. Dessuten er det en fin tid - den norske sommeren, til å ha baby.. Lange, late feriedager.. Gled deg!

    ReplyDelete
  3. For en utrolig flott mage du har! Skikkeig fin gravid er du ;)
    Jeg skjønner tankene dine godt, men som du også sier selv så får dere litt alenetid nå og du får antagelig gode muligheter til å hvile deg masse. Gjøre det du har lyst til og som gir deg energi, samtidig som du kan sove så lenge du vil. SYntes du skal nyte det som best du kan! "Plutselig" ( ;-) ) er babyen her, og dere er tobarnsforeldre!
    Lykke til når det skjer! Du er i tankene mine. Tipper det kommer et par innlegg til før det skjer noe jeg.
    Fin mandag til deg! Klem fra Ellen

    ReplyDelete
  4. For en herlig gravid dame du er :) Finnes ikke noe så vakkert som en kvinne som bærer frem et nytt liv - mulig bortsettfra det lille livet som bæres frem :)

    Jeg blir helt rørt når jeg leser tankene dine. Selv har jeg jo bare en og har aldri helt tenkt over eller kjent på prosessen av at tre skal bli fire. Samtidig kjenner jeg meg godt igjen - når min kjære skulle flytte inn til meg og min lille var jeg ordentlig sår og undrende i forhold til hva som ville skje med tosomheten med sønnen min (og det var uten hormoner ;)). Heldigvis ble det bare bra og naturlig veldig fort. Slik det helt sikkert blir når dere blir fire :)

    Må bare ønske deg lykke til med de neste dagene/ukene. Gleder meg til å se det skjønne lille nurket og den stolte storebror når tiden er inne :)

    ReplyDelete
  5. Hei!Det er så fint å kikke innom bloggen din, for vi er i HELT lik situasjon om dagen, og du er så flink til å sette ord på det. Jeg er i uke 39 og i morgen reiser min lille 3åring på ferie til bestemor og bestefar og kommer tilbake når babyen er ute. Hormonell og følsom her også, hvis du lurte.. :)kos deg med litt alenetid, det skal jeg også prøve! :)

    ReplyDelete
  6. For en flott kul!! :) Spennende å følge med på når babyen kommer.. :)

    ReplyDelete
  7. Flott mage du har. Selv er jeg i uke 34 : ) Blir spennende å følge med på bloggen din fremover. Takk for mye bra inspirasjon!

    ReplyDelete
  8. Kos dere og nyt alenetid! Kanskje fint for Jonathan å få et lite avbrekk fra ventinga? Er slitsomt for snart-storebrødre også vettu! :)

    ReplyDelete