13/07/2012

*fin fredag!




fin fredag fra feriekidsa!
her skal gutta spille tennis og jentene slappe av/sove. det kaller jeg god arbeidsfordeling! det blir litt sånn om dagen; jonathan og thomas, og maria og meg. lille j trenger aktivisering og moro, og maria trenger pupp og mammakos. så da deler vi oss ofte i to, thomasen og jeg. jeg tror det må bli sånn en liten stund framover, slik at begge barna får dekka behova sine best mulig. noen som kjenner seg igjen i en slik fordeling? eller gjorde dere det på en annen måte i startfasen? jeg er nysgjerrig! god helg*




- Posted using BlogPress from my iPhone.

5 comments:

  1. Akkurat slik arbeidsfordeling hadde vi også da lillesøster fersk, ja ganske lenge egentlig... Så lenge amming var involvert... :)

    Riktig god helg - og ferie!

    Klem KM

    ReplyDelete
  2. Sånn har vi hatt det også med våre fire barn. Tror det er ganske naturlig så lenge mor trenger å slappe av etter fødsel og graviditet, og i alle fall når det ammes. Ser ut som dere koser dere. :)

    ReplyDelete
  3. Hei! Fikk en gutt i slutten av mai, og har en gutt på 3 fra før. Og vi har det AKKURAT sånn vi og! Oscar/Pappa-Herman/Mamma. Fryktelig stas å være 2-barnsmor men var ikke forberedt på at jeg skulle slite litt med nesten konstant "dårlig samvittighet" for en av de...For jeg får ikke vært med på hoppeland og badeland og lekeplassen og andre gøye aktiviteter, og plutselig er det pappa som Oscar roper på om han våkner på natta...(litt sjalu...;-) )Men det er vel slik alle føler litt i begynnelsen når "arbeidsfordeligen" blir slik..Trøster meg med en liten som er avhengig av meg og har "tid" til å kose, mens jeg snuuuuser inn duften av nyfødt i laaaange drag.Hihi.

    ReplyDelete
  4. Ja, vi delte oss også litt i begynnelsen. Men jeg kjenner meg igjen i den dårlige samvittigheten Syrinveien beskriver og synes det var vanskelig med den delinga og. Så ofte ble det til at vi dro av sted alle fire allikevel. Husker jeg ble veldig sliten innimellom. Og tenker egentlig deling i begynnelsen er veldig, veldig lurt. Det blir jo masse tid å finne på gøye ting for begge barna etterhvert. Så kan man nyte den første fine babytiden litt ekstra! Kos dere masse! Det er så fint:)

    ReplyDelete
  5. that good very nice Beautiful pics! :-) i like

    ReplyDelete