18/07/2012

*frokost!




et vanlig frokostscenario hos oss om dagen:

1. jeg forsyner meg med mat, fyller opp en god kopp med kaffe, og skal akkurat til å begynne og spise når...
2. ...maria våkner og skal ha pupp ASAP! jeg skyver frokosten til side, ammer og legger henne fra meg, for så å rekke  og ta to munnfuller med havregryn. da setter nemlig jonathans daglige spisestreik inn, og jeg må...
3. ...lokke, lirke, mase, vente, tigge, tulle og mate for at han skal få i seg en halv brødskive. når han endelig har fått den i seg, og jeg snur meg mot kaffen som har blitt kald og gryna som har blitt dvaske, så...
4. ...er det ei lita frøken som er litt mer sulten, og jeg slenger ut den andre puppen, ser lengselsfullt etter kaffen min; innser at den ikke kommer til å bli inntatt på god stund til,  og begynner å glede meg til lunchen;)

fin onsdag!

8 comments:

  1. Clas Olsson burde utvikla ekstra utstyr til småbarnsmødre, eit par ekstra armar hadde gjort seg. Been there, done that :)

    ReplyDelete
  2. Hehe, det høres dessverre veldig kjent ut...

    ReplyDelete
  3. Termokopp sier jeg bare:)

    ReplyDelete
  4. kjenner meg igjen!
    ja, termokopp sier jeg og! :) Det ble redningen for meg :-)

    ReplyDelete
  5. ja, termokopp! :) Gikk et halvt år med nr to og drakk kald kaffe. Hehe..
    Lykke til med strabasene!

    klem

    ReplyDelete
  6. Hehe! jeg gikk også til innkjøp av termokopp når nr 2 kom!
    Eneste som virker! Hehe!

    Selv om kald kaffe og grøtete gryn også har sin sjarm ;)

    ReplyDelete
  7. Kjempefin blogg! Kjekt å lese om hverdagen deres. Og jeg er litt glad for at mine barn er blitt noe større...kjenner det igjen iallefall.

    ReplyDelete
  8. Bissi days! Lykke til med hverdagen videre.
    Ps...vi har en gutt på samme alder. Og lar han gå fra bordet når han ikke vil ha mat. Finner selv ut når han er sulten...og det funker best for oss. Minst mulig mas = lykkeligere barn OG foreldre :-)
    Kathrine

    ReplyDelete