24/08/2012

*fin fredag!


fin fredag fra senga!

når man er i mammaperm og ikke er ute i vanlig jobb, så kan ukedager og helg lett gå litt i ett: hvis man lar de gjøre det. det gjør ikke jeg!
jeg er som kjent blodfan av helga, så for meg er det superviktig å gjøre forskjell på vanlige ukedager og "hælj" (som vi sier på kongsberg). helga er liksom litt hellig, her i gården.
da blir det som regel rydda litt ekstra i forkant, leiligheten får seg en runde med langkosten, sengetøy blir skifta, friske blomster blir kjøpt inn og kjøleskapet blir fylt opp med godsaker som vi ikke har ellers i uka. 
alle fire går inn i helgemodus (ja, kanskje ikke maria ennå; men det kommer raskt når hun er medlem av denne familien, vettja!), som for de voksne innebærer å prøve og legge jobb- og stresstanker på hylla og for jonathan å begynne og tenke på hva han skal kjøpe som tv-godis på lørdag (en veldig viktig avgjørelse, kan du tro!).
så nå begynner vi sakte men sikkert å tune inn helgemodusen; bare noen timer igjen til vi kan erklære denne helga for åpnet:)

forresten så trekker jeg vinneren av matpakkebok-giveawayen på søndag, så fort dere å bli med!

5 comments:

  1. Så fine dere er. Jeg elsker stemningen på bildene deres. Ren lykke.

    ReplyDelete
  2. Herlige dere : )
    Kos dere og nyt helgen, viktig å
    gjøre forskjell selv om vi er hjemme hele uken.

    God klem
    Elisabeth

    ReplyDelete
  3. Goood hælj dere fine familien :) Deilig å ha fredagsfølelsen selv om man ikke har vært ute av huset på jobb :)

    ReplyDelete
  4. Jeg er så enig! Det er viktig å kose seg med helgen :-) Gratulerer med den lille. Har ikke sett deg siden du hadde lillemor i magen på mam-seminaret. Håper dere har det fint alle fire :-) God helg!

    ReplyDelete