13/08/2012

*so many books, so little time!


jeg er en skikkelig lesehest. eller det det vil si; jeg var en skikkelig lesehest før jeg fikk barn. nå for tida sovner jeg før jeg i det hele tatt får åpna en bok. men det har jeg tenkt til å gjøre noe med; det er alt for mange bøker der ute jeg ikke har lest ennå!

bøkene over her har jeg allerede lest (både en og to og tre ganger!), og er i blant mine desiderte favoritter. bør leses, vettja!

1. beatles, lars saabye christensen
2. bikubesong, frode grytten
3. the catcher in the rye, j. d. salinger
4. det jeg elsket, siri hustvedt
5. illusjonenes bok, paul auster 
6. moon palace, paul auster
7. teori og praksis, nikolaj frobenius
8. ute av verden, karl ove knausgård

hva leser du akkurat nå? nye boktips mottas med takk!

12 comments:

  1. "the curious incident of the dog in the night time" - fantastisk fin bok av Mark Haddon, verden sett fra en med Aspergers syndrom's øyne.

    "little bee" eller "the other hand" som jeg tror den heter på engelsk, av Chris Cleave.

    ReplyDelete
  2. Mange gode bøker der, ja!
    Akkurat nå leser jeg Seierherrene av Roy Jacobsen, en episk roman som følger en kvinne og hennes familie fra 1920 tallet frem til i dag. Anbefales veldig!
    Men jeg har det litt som deg jeg også, leste MYE mer før jeg fikk barn.
    Litt synd det der:-(

    ReplyDelete
  3. This comment has been removed by the author.

    ReplyDelete
  4. Sommerens største overraskelse - "A visit from the goon squad" av Jennifer Egan. Fabelaktig!

    ReplyDelete
  5. Mange gode bøker på listen din :)
    Ellers er jeg Enig med en anonym, " En merkelig hendelse med hunden den natten", veldig artig skrevet.
    Eller "Fluenes herre" - man blir sugd inn i boka.
    Begge bøkene er lest flere ganger ;)
    Hilsen Nina

    ReplyDelete
  6. Ser vi liker mye de samme bøkene, Vigdis, så derfor kan anbefale deg "Orkideens hemmelighet" av Lucinda Riley på det varmeste:)

    Mvh Marita

    ReplyDelete
  7. Jeg læser Ken Follets "Jordens søjler", spændende middelalderlæsning... Og jeg læser mest, inde hos Julie, når jeg putter hende om aftenen, så det bliver ikke til så mange sider ad gangen

    ReplyDelete
  8. Vi har veldig lik smak, ser jeg! Fem av disse er mine favoritter også, og jeg skal kaste meg over de to siste nå, tenker ejg!:)

    Hva med Linn Ullmann? ALLE hennes er fine! Anbefales varmt.

    Hilsen Åshild(fast leser! du er flink!:)

    ReplyDelete
  9. Det jeg elsket, er den mest fantastiske boka jeg har lest! Heerlig! Anbefaler også "sommerboken" av Tove Jansson + "Eg vil at nokon skal vente på meg" av Anna Gavalda.

    Jeg har begynt å blogge, og hååper det er greit at jeg har linka til deg :) Morsomt med bloggverdenen, aanner jo ikke hvem du er, og husker ikke hvordan jeg kom inn hit - men digger bloggen din :D

    ReplyDelete
  10. Ah, mitt favorittemne! Jeg har bedt om tips på bloggen tidligere, med stor suksess og faktisk skrevet ferdig et innlegg om noe av det samme.. Måtte bare få ut frustrasjonene over brudekjoleprøving først ;)

    Her var det flere jeg ikke har lest, tusen takk for bra tips!

    Av mine favoritter kan jeg jo nevne "Kafka på stranden" av Murakami, "Mengele Zoo" av Nygårdshaug, "Garps bok" av Irving, "Før du sovner" av Linn Ullmann...
    Ja, det var da noen!

    Tusen takk for den nydelige linken du ga meg til bryllupsinspo - så mye fint som jeg kan sitte og drømme meg bort i!

    ReplyDelete
  11. Ja, Anna Gavalda forresten! Alle hennes bøker - love it!

    ReplyDelete
  12. Hei!

    Lesetips for småbarnsforeldre som bråvåkner av at boka lander klæsk i panna, om de i det hele tatt får åpnet en bok; last ned Kindle-app til din iPhone/iPad og kjøp bøker på Amazon.com eller norsk e-bokhandel! Jeg har lest to bøker i ferien på hhv telefon og iPad, og det funker som fjell! iPhone funker *fint* som lesebrett! Jeg er superhappy for at jeg nå faktisk er ute i bok nr tre på like mange uker.

    Hilsen Tina =)

    ReplyDelete