02/08/2012

*teppekjærleik!

jeg blir aldri lei av å se på bilder av disse tre finingene; bær over med meg hvis dere blir det, da!

jeg har en forkjærlighet for tepper! gulvtepper, filleryer, plastikktepper, ulltepper, kosetepper; you name it! to av favorittene her hjemme er pinocchio teppet fra hay, og det blomstrete koseteppet fra anouska som vi pleier å ha i sofaen, men som nå fungerer som marias liggepågulvetteppe.  

det teppet som ligger øverst på ønskelista nå er et dot carpet fra hay; i grått og rosa, selvfølgelig!
tror det hadde passa knakanes godt under stuebordet. men siden jeg allerede har erfaring med at pinocchioteppet er vanskelig å få støvsugd ordentlig, så får jeg nesten vente til jonathan og maria er ferdig med sine verste griseperioder før jeg går i anskaffelse av et...her får nesten function råde over fashion!  "too bad", sier interiørhjertet. "lurt", sier mammahjertet.


ser dere ikke for dere et rosa og grått dot-teppe under her? det gjør jeg! om ti år kanskje..

8 comments:

  1. Det er så fint det blomstrede tæppe, ved du om man kan købe det på internettet eller i København? Jeg drømmer også om Dot ;-)

    ReplyDelete
  2. Fine tepper! Vi har også Pinocchio-teppet, og i stedet for å støvsuge det, så bare rister jeg det ut vinduet. Fungerer mye bedre! Men det Dot-teppet er kanskje litt tyngre, så det kan jo være en dårlig idé for akkurat dét teppet. Fint er det i allefall! Vi har forresten også samme gule/hvite kjøkkenmatte som dere, og jeg har lenge siklet på Anouska-pleddet! Hvilken butikk har du kjøp det i?

    ReplyDelete
  3. Fine skattene dine:-) Og jeg lurer på hvor stuebordet ditt er fra? Det var utrolig fint! :-)

    ReplyDelete
  4. *trine: det vet jeg faktisk ikke..jeg kjøpte mitt på rafens her i oslo for 4-5 år siden*

    *anna: ja, det er sant; risting er mer effektivt! men dot får nok vente..
    anouskateppet kjøpte jeg på rafens grensen her i oslo da jeg jobbet der, og det begynner å bli 4-5 år siden. men de fører nok merket fortsatt, så sjekk hjemmesida/webshopen deres:)

    mona: stuebordet er fra ikea!

    vigdis*

    ReplyDelete
  5. Ikke tepperelatert i det hele tatt men så at dere har vært mye på Thassos - det har vi også. Hvor på øya pleier dere og være? Vi har funnet vårt lille paradis i byen Potos:-)

    ReplyDelete
  6. Hvor er sofaen og stuebordet ditt kjøpt? Digger det:)
    (mulig du har nevnt det tidligere).

    Jeg synes du har en kjempefin blogg. Så glade og fargerike bilder. Inspirerende!

    Mulig jeg beveger meg litt ut på kanten nå, men synes du det er fint om leserne dine sier fra om ting vi ønsker å lese mer om? *full forståelse for at tiden din som nybakt mamma til lille Maria ikke strekker til akkurat nå *

    Jeg hadde i alle fall likt å lese litt mer om viktige emner som miljø, klima, politikk.. og om mindre viktige, men artige ting som butikk-anbefalinger og kafe/restaurant anbefalinger.
    Ettersom jeg er litt over gjennomsnittet interessert og opptatt av miljø og klima, så hadde det vært så gøy å lese litt mer om det i Bloggverdenen også.
    Om f.eks hvordan folk kildesorterer (systemer og oppbevaring), hvordan folk sparer ved å kjøpe loppefunn, pusse opp gamle ting osv osv. Det er noe av det jeg finner mest interessant å lese:)

    Jeg har familie i Oslo og skulle gjeeerne hatt noen gode tips om litt annerledes (gøye) butikker og noen koselige kafeer som har det lille ekstra. Eller ting som er kjekt å gjøre i Oslo med barn.

    Synes du er så flink med barna og håper du velger å blogge i lang tid fremover. Selv om det "bare" blir bilder av leiligheten og barna dine. Synes det er helt topp det også nemlig:)

    ReplyDelete
  7. Jeg elsker også det grå og rosa dot-teppet.. Det er mye finere i virkeligheten enn på bildene. Heldigvis passer det ikke inn hos meg:) Men hos deg er jeg enig i at det passer perfekt!

    ReplyDelete