24/09/2012

*mer tid!


det var vel ikke bare meg som leste vg på lørdag der det sto: "bruk mer tid på barna...ellers vil du angre" over hele førstesida? og det var vel kanskje heller ikke bare jeg som følte meg litt truffet?
 vi bruker absolutt mye tid med jonathan og maria, så vi er nok ikke av den verste sorten, men jeg vet at jeg mange ganger bare er halvveis tilstede, hvis dere forstår hva jeg mener. jeg sitter for eksempel alltid sammen med jonathan i sofaen mens han ser på barne-tv, men jeg sitter og trykker på data`n eller telefonen, og har nesten aldri blikket retta mot tv`n og det han ser på. ok, så er ikke virre nøff det gøyeste i verden, men det er det for jonathan, og da kan jeg være der i øyeblikket sammen med ham, i stedet for å sitte på nettet hver bidige gang. innimellom er det helt ok, synes jeg, men ikke hver gang! og blogg, facebook og instagram har en tendens til å snike seg inn ganske mange ganger i løpet av dagen, og stjeler faktisk en god del tid..
så fra og med i dag prøver jeg å innføre mindre sosiale medier når barna er våkne, og mer tilstedeværelse i øyeblikket. jeg vil ikke se tilbake på den tida de var små, og føle at jeg bare var halvveis tilstede!

noen som kjenner seg litt igjen?!

5 comments:

  1. jeg leste det...og jeg følte meg truffet, på samme grunnlag som du beskriver. Jeg er tilstede, men er som deg, ofte å se med pc,eller mobil, sammen med barna i sofaen når det er barnetv, til og med når de bader, kan det hende (egentlig ganske ofte..dessverre) at jeg sitter og leser enten aviser, eller på nett..IGJEN!! note to self..SKJERPINGS!!;)tror det er mange, som er i samme båt,så vi reiser nok ikke alene med den båten;)

    hilsen Monja

    ReplyDelete
  2. Jeg leste ikk det, men har tenkt tanken så mye i det siste. Her om dagen sa sønnen min, " mamma, våkn opp"! Den traff! Skal ta meg selv i nakkeskinnet, virkelig! Jeg har en datter på 6 mnd, så blir mye mens jeg ammer også. Huff! Kirsti

    ReplyDelete
  3. Kjenner meg veldig igjen ja, så eg blir med dere i den båten... ;)

    Ikkje annet enn å ta seg sjølv i nakkeskinnet, og heller prøve å bli smittet av barnas herlege fantasi og kreativitet :)

    gyRy

    ReplyDelete
  4. Leste det ikke, men vi tenker på det stadig vekk. Noen ganger er det ok, men ikke hver dag, kjempeviktig å være bevisst på det i alle fall! Bra påminner! :)
    PS: Vet du forresten at du har sånn irriterende "please prove you're not a robot" bekreftelse før kommentar? Der man må taste inn kryptiske ord og tall.. Nærmest umulig å legge igjen kommentar fra min mobil i alle fall, så vet du det. ;)

    ReplyDelete
  5. Tenkte på det etter at helsesøster nevnte det: "husk ikke telefoner og duppeditter under ammingen!". Klarer vel ikke helt å la være alltid, men er ikke helt bevistløs heller ;)

    ReplyDelete