24/10/2012

*min lille hjelper!


i går da jeg lagde middag lå jonathan og maria foran tv`n og så på tegnefilm. maria begynte å gråte sin "jegkjedermegkannoenunderholdemeg"-gråt, så jeg tok gryta av plata og jeg fortet meg bort for å synge og lage ablegøyer for henne. da smalt det fra jonathan:

"bare gå og lag middag igjen du, mamma. jeg ordner dette, jeg!"

og gjett om han gjorde?! han sang hele barnehagerepertoaret, tullet og fjaset med henne så hun hylte av fryd og underholdt henne mye bedre enn jeg hadde klart.
og nok en gang slo det meg hvor heldige vi er som har fått disse to finingene inn i livet vårt! søskenkjærlighet er ikke å kimse av, vettja!


4 comments:

  1. hihi, for en herlig liten kar:) Maria er ei heldig jente:) ha en finfin dag!
    Klem Reidun

    ReplyDelete
  2. Herlige, flinke storebror Jonathan. Sånne øyeblikk glemmer man ikke:-)

    ReplyDelete
  3. marie björklund24 October 2012 21:29

    sötis! har fått samma från Leon och ingen är så kul som storebror!! Eller "mamma gå o pyssla lite så vi får leka ifred" ;)

    ReplyDelete
  4. Herlig! Eg bruker å sei at det er tre kjærleikar med to unger; ein til kvar av de - og ein kjærleik til samspelet de har seg i mellom:)

    ReplyDelete