28/12/2012

*liten jente; lite (men koselig!) rom!



marias rom er knappe seks kvadratmeter, så det sier seg selv at det ikke kan romme all verden. men en liten og fin jente fortjener et fint (og praktisk!) værelse!
leiligheten vår er jo generelt nokså fargeglad, og marias lille krypinn er intet unntak. for øyeblikket står gult øverst på vigdispaletten, og jeg ble så glad da jeg fant den nydelige gule rislampen med matchende stellematte og sengetøy hos jollyroom.no! lampen gjør seg så fint mot det gamle stukkaturet i taket, og den gir et varmt og deilig lys på det lille rommet.



jeg har jo tidligere nevnt at vi ikke har hatt noen permanent stelleplass for maria, men flyttet stellemadrassen hennes litt hit og dit. men nå har vi endelig funnet den geniale løsningen for det lille rommet; et stellebord til å henge på veggen! ikke stjeler det gulvplass, det kan slås sammen ved behov og har massevis av oppbevaringsplass.


der det er hjerterom er det husrom! 
ammestolen som så vidt kan skimtes i hjørnet forsvinner forhåpentligvis snart (fyttikatta, jeg gleder meg til vi skal slutte å nattamme!), og da frigjøres det enda litt plass til lek og moro på barnerommet.


"lille pusekatt, hvor har du vært?"

mine første gåsko har fått hederplass på stellebordet!

jeg føler at vi har vært flinke til å utnytte hver kvadratmeter på det lille rommet til det ytterste, og synes maria har fått et koselig, og ikke minst praktisk, rom!

hvordan bor deres småtroll? har de tonnevis med tumleplass, eller bor de "smått og godt" som maria? del gjerne med dere av lure tips og triks til barnerommet!


//sponset

19 comments:

  1. Nydelig. Så mange fine detaljer, svært inspirerende :)

    ReplyDelete
  2. Min har ikke det største rommet, antar det er ca det samme som Maria sitt. Han han sin egen stil på rommet, så når det er ryddig er det kjempe fint :) Han har et retro nattbord som er malt,en litt eldre skyveseng, det lite tegne bord.
    Og en krok med leker ;) Litt nytt og litt gammelt :))
    Ofte havner det mye leker på stuen.
    (han har også et lekerom nede )

    ReplyDelete
  3. Så skjønt lite rom med herlige farger og detaljer:))

    ReplyDelete
  4. For et koselig barnerom :) Veldig kjekt med litt inspirasjon til barnerom siden jeg (og mannen min) holder på å innrede et barnerom selv.

    Vi (les jeg) har kjøpt denne http://www.kidsparadise.no/product_info.php?products_id=705 koselige wallstickeren. Har selv et barnerom med lyse vegger og da trengs det litt fargerik dekor for å få et koselig barnerom :) Er ikke fan av barnerom som er helt hvite og fargeløse (som mannen min synes ser ut som "celler" i et fengsel... haha). Skal også ha de fine kurvene fra Rice som jeg ser du har under barnesengen + tenker å kjøpe et lekehus fra Rice som også kan brukes til å oppbevare leker i.

    Ha en fortsatt fin romjul til deg og familien din :) Hilsen Siri

    ReplyDelete
  5. det er simpelthen sååå fint! :)

    ReplyDelete
  6. Beautiful ! So colorful, optimistic and cozy :)
    Perfect for Little girl :>
    xo

    ReplyDelete
  7. Superkoselig og fint!! Det er moro å innrede barnerom, særlig når de ikke har egne meninger enda;)

    Men du, er den stellematta i plast eller med tøyomslag, om du skjønner? Vi har en stellematte med tøyomslag og det er temmelig upraktisk. Nå ble jeg fristet til å bytte... :)

    ReplyDelete
  8. *så koselig at så mange likte rommet til Maria!
    Og Anniken: stellematta har plastomslag, så er superett å rengjøre:) løp og kjøp;) * Vigdis

    ReplyDelete
  9. Nice!! Du skal ikke se bort ifra at det blir et kjøp:)

    ReplyDelete
  10. Jeg har vært på jakt etter en fargerik lampe til rommet til lillejenta i et halvt års tid. Takk for tips om jollyroom! Rislampe er bestilt, om enn i en annen farge en din:)

    ReplyDelete
  11. Hej,
    Jeg har fulgt din blog et stykke tid her fra København uden at give mig til kende. Men nu er det vist på tide. Du skal have ros for dine mange dejlige indlæg, som jeg finder meget inspirerende og hyggelige. Og så MÅ jeg lige spørge, hvor den fine "kurv" under stellebordet kommer fra? Jeg er helt vild med den! SÅ fin! - Ligesom alt det andet. ;)

    ReplyDelete
  12. *hei katrine!
    så koselig at du følger oss helt fra københavn; det setter vi stor pris på!
    kurven under stellebordet har jeg kjøpt her: http://varpunen.bigcartel.com/

    de er fantastiske!

    sjekk ut varpunen-bloggen også; masse inspirasjon å hente, vettja! http://pikkuvarpunen.blogspot.no/

    klem v*

    ReplyDelete
  13. Vilket mysigt rum! Våra barn bor också ganska smått. De hänger ändå i princip alltid där vi är så jag tycker det är bättre att satsa på vardagsrummet/köket och låta deras saker ta plats även där.

    Tycker jättemycket om din blogg och har läst den sen något år tillbaka. Vi har en liten Ellis, som är född bara lite efter Maria. :-)

    /Hälsningar från Göteborg

    ReplyDelete
  14. Nydelig rom for ei skjønn lita jente :-) Og de gule detaljene gjorde susen! Men du, den ledningen til rislampa, går den til stikkontakt eller fast montering?

    -Gry

    ReplyDelete
  15. *hei Gry! så koselig at du liker rommet til lille m! lampa kommer bare med skjermen, så da kan man bestemme opphengt selv. vår er montert til stikkontakt:) *

    ReplyDelete
  16. Så utrolig fint og inspirerende barnerom, elsker fargene og formene.

    Kan jeg spørre hvor du har kjøpt «skittentøyskurven» med det grafiske mønsteret? Knallfin!

    ReplyDelete
  17. Enkelt værelse, fyldt med barnlig, lille Trojan dukke, sirlige farve, meget sød værelse.

    ReplyDelete