15/01/2013

*hey, kroppen din har faktisk gjort verdens viktigste jobb; vær stolt av den (og det susanne sa!)!

selv la jeg på meg henholdsvis 24,5 kg med jonathan og 20 kg med mariamor, og slike babykilo blir ikke borte i en fei, vettja. men jeg er stolt av kroppen min selv om magen er noen hakk slappere enn den var prebaby. det synes jeg du også skulle være!


de fleste har vel sikkert fått med seg stormen som har rast rundt marte krogh etter at hun kom med sin uttalelse om at norske småbarnsmødre burde trene mer!? jeg har absolutt ingen intensjon om å stille noen på tiltalebenken her, jeg titter snarere innom bloggen med en aldri så liten oppfordring til alle dere flotte kvinner der ute som har båret frem et barn (eller flere!). vær stolt av kroppen din, den har faktisk gjort verdens viktigste jobb!
ok, så er den kanskje litt slappere og ikke like spenstig som den var før, men fysj så flink den har vært! og nettopp av den grunn burde du elske den.

det bloggeren susanne kaluza skriver i sin kronikk pust med magen, ikke hat den er så spot on at jeg synes alle burde ta seg tid til å lese den! jeg kunne ikke sagt det bedre selv.

så, alle fine damer der ute: heia kroppen din, den er flott!

12 comments:

  1. Takk for en bra påminner! Jeg la på med 20 kilo med Iben, mest vann heldigvis. Men jeg har kjent på den følelsen av å sitte fast i mellomstadiet gravid-før gravid.
    Jeg har ihvertfall ikke overskudd til å trene, så det blir lande trilleturer og husvask i stedet for SATS.

    ReplyDelete
  2. Fint indlæg, jeg plejer at sige det samme... :)

    ReplyDelete
  3. SUPER super godt indlæg, og artikel du linker til.
    Lige min tanker også.

    / Maria

    ReplyDelete
  4. Takk, trengte den i dag!! Er jo enig, men godt med ein påminner:-)

    ReplyDelete
  5. MmmHumm! Kunne ikke vært mer enig! Heia oss ;D

    ReplyDelete
  6. Hei,

    Så enig så enig :)
    Kroppen endrer seg etter en graviditet, slik er det bare.
    Selv om min ikke er like stram og spretten som før, så kan jeg si at jeg har aldri vært så fornøyd og komfortabel med min kropp som jeg er nå :)
    Jeg er så glad for at jeg er den jeg er!
    Hurra :)

    ReplyDelete
  7. Takk for påminnelsen, er innimellom lett å glemme av hvorfor man faktisk har større mage og en helt annen fasong enn før to barn... :) 18 kg + med førstemann, 12 kg + med nr to, og er ikke sånn kjempeglad i magen min for øyeblikket! Er liksom ikke "lov" å ha stor mage i lang tid etter fødselen, men jeg tror de fleste blir ganske overrasket over hvor stor den faktisk er etterpå... Og hvor vanskelig det kan være å bli kvitt den! Men nå skal jeg jammen huske å puste med magen ;)

    ReplyDelete
  8. Så utrolig bra! Så fint! Du fikk meg til å smile! Jeg liker deg og bloggen din:)
    Camilla

    ReplyDelete