06/02/2013

*erase and rewind!


som oftest er jeg veldig glad i morningene våre. jeg liker å pusle med frokost og matpakker i mens jeg drikker dagens første kaffekopp i takt med at sola står opp. som oftest...
ikke i dag. i dag var den ellers så gode morgenstemningen her hjemme byttet ut med et trassanfall fra fireåringen som varte i ganske nøyaktig to timer, og ingen av oss (spesielt ikke fireåringen selv, stakkars!) fikk en god start på dagen.

så nå tillater vi oss selv å starte dagen på nytt, trykker på "erase" og "rewind" - knappene, og ønsker dere alle (og oss selv) en ordentlig god morgen (med eller uten fireårstrass!)!

7 comments:

  1. Hei
    Håpe virkeleg at resten av dagen blir ein god dag!! Viktig å starte litt på nytt så ein kan få fylle på med ny energi. Trass tapper energi både frå mor og barn..
    Eg er inne å les bloggen di og synes den er fin, har ein liten gut på som no er nett 7 mnd, prøvde søtpotetmosen og den syntes han var veldig god, mammo og. Har to større gutar og, og det er ikkje alle dager som begynner like bra. I dag er ein god dag, og no skin sola her og eg drikk kaffi.
    Ha ein strålande dag vidare...
    Gina

    ReplyDelete
  2. Føler SÅ med deg!! Noen ganger klarer jeg ikke å se for meg at det noen gang skal gi seg. "Han kommer til å trasse til han flytter hjemmefra" liksom. Og så tenker jeg at det er bare meg i hele verden som har en unge som trasser SÅ mye! Men så var jeg på biblioteket og lånte en bok om trass. Jeg leste innholdsfortegnelsen og under "vanlige situasjoner" var det ført opp bl.a. "Bære meg!", Vil ikke bade" og "Når tannpussen blir en krigshandling". Da trakk jeg et lettelsens sukk...:)
    Anbefaler boka veldig (den er ikke belærende i det hele tatt). Den er skrevet av en barnepsykolog og er fra 2012: http://www.norskeserier.no/norskeserier/product/product-detail.action?id=9788202331313

    Håper dagen din tar seg opp! :)

    ReplyDelete
  3. håper rewind-knappen fungerte bra!

    men du, så deilig å lese at det ikke bare er hos oss det er litt tunge øyeblikk/dager innimellom. og den trassen/viljen/kalldethvaduvil: det er innmari krevende ---- for alle parter! men da er det GODT å se det i andres hverdag også, for når man kjenner det er normalt blir det plutselig litt mindre krevende - for da er man ikke i den båten aleine:)

    alt godt for dag og uke
    fra en fast leser,
    mia

    ReplyDelete
  4. Sympati!! Kjenner meg igjen! med en 4-åring og en på 9 mnd, så er det noen slitsomme episoder ... Håper resten av dagen blir knall :-)))

    ReplyDelete
  5. Uff da. Sånt skjer stadig vekk her i huset med ei på 3,5 og ei på snart 2. Håper stemningen har tatt seg opp nå da :) )

    ReplyDelete
  6. Er nesten litt grusomt å si det, men det er godt å høre at det trasses i flere hjem....både hos deg og leserne dine!! ;)
    Her er hver morning en overraskelse, med en tre-åring og en fem-åring er det dessverre noen dager som ikke starter så bra....men etter at jeg lot jentene få velge klær selv, har faktisk det blitt bedre. Vi får heller la det bli en av hver sokk,røde tights, grønn kjole og blå genser, det viktigste er at alle er varme!! ;)
    Håper "Erase" og "rewind"-knappene virket og at dagen ble bra tross alt!!
    Go klem <3

    ReplyDelete
  7. Takk for at du forteller om sånne dager også. Det gjør det lettere å takle samme type trass hos min 2,5-åring. Ikke alltid så lett å ha tålmodighet og tid nok til å passe på at han ikke får noen sånne trassanfall når man samtidig har en på 5 mnd som skriker og trenger oppmerksomhet samtidig.
    Ha en fin dag!
    Hilsen Margrethe.

    ReplyDelete