02/03/2013

*fin fredag!


(nesten) ikke en fredag uten et "fin fredag" -innlegg fra oss!

denne uken har maria og jeg for det meste holdt oss hjemme for å få lillemor frisk, og det tror jeg vi endelig har klart!
gutta på sin side har holdt på som vanlig, som vil si full fres i henholdsvis barnehage og på jobb.

ellers så vil jeg benytte dette "fin fredag"-innlegget til å takke alle dere trofaste lesere som titter innom her hver dag! dere gir meg motivasjon og ikke minst inspirasjon til å drive "jeg er jonathan" videre. en spesiell takk til alle dere som sender koselige kommentarer og mail også; jeg blir så glad!
og til dere lesere som ennå ikke har gitt lyd fra dere; si "hei" til meg i kommentarfeltet i dag, vettja! hadde vært koselig å høre fra dere også (hvem i all verden er dere?!).

fin fredag!

55 comments:

  1. Jeg elsker at læse med på din blog. Du tager smukke billeder, men jeg kan allerbedst lide dine ord, der når helt til provinsen i Danmark. Der er så meget varme og eftertænksomhed og hverdagsliv i det nære. Det får mig til troligt at følge med ...
    varme hilsner Emilie

    ReplyDelete
  2. Hei!
    Jeg har aldri kommentert her før, men nå ga du meg sannelig en god grunn til å gjøre det. Tusen takk for en kjempefin blogg, endelig noen andre enn meg som heier på hverdagen og ser det skjønne i små hverdagsøyeblikk.
    God helg :)

    ReplyDelete
  3. Hei! Bloggen din er kjempefin! Jeg titter ofte innom. Har ellers ingen blogger jeg følger, men falt så inmari for hverdagsskildringene dine:) forøvrig er jeg selv også sykepleier i mammaperm, har også "de gamle" og geriatri som "min greie" og bor med samboer og 2 små barn midt i byen. Er jo alltid litt artig å lese om noen som man har noe til felles med;)
    Ha en fin helg!
    Hilsen Marit :)

    ReplyDelete
  4. Hei! Jeg begynte å følge bloggen din i sene nattetimer ved amming av minstemann (snart 7 mnd). Utrolig inspirerende og kjekke blogg! Titter innom stort sett hver dag - eller natt... Her sover vi ikke uten påfyll ennå ;-) Heia hverdagslivet!

    ReplyDelete
  5. Hei og hopp:)
    Fin blogg med artige hverdagsinnlegg. Heia hverdagen:)
    Bitti

    ReplyDelete
  6. Hei!
    Har lest bloggen din leeenge, og koser meg med hverdagsøyeblikk som du/dere fanger så bra på kamera. Er førskolelærer på løkka og derfor føles dagene deres ekstra "nært" hva mine dager inneholder. Gleder meg alltid til å gå inn på bloggen og trekker på smilebåndet av både bildene og tekstene du skriver.

    <3

    ReplyDelete
  7. Hei hei!
    Bloggen din er gøy å lese! :)

    ReplyDelete
  8. Hej og fin-fredags-hilsen fra Danmark. Kigger forbi næsten hver dag - hyggeligt at få et indblik i en andens mors liv. Fortsæt endelig med at blogge:)
    Kram

    ReplyDelete
  9. E L S K E R bloggen din! Har fulgt med (nesten) siden børjan vettja! Og ja, svensken har smittet over;-) fra Line, mamma til en på 3 og en på 9mndr:-D

    ReplyDelete
  10. Hei

    Fant bloggen din da min jente var nyfødt og du ventet Maria.

    ReplyDelete
  11. Heisann.. Jeg leser bloggen din jevnt.. Så koselig å følge den :) Ha en fin helg.. Hilsen Heidi

    ReplyDelete
  12. Fin fredag te deg og dine og! Har fulgt bloggen din siden før jul ein gong, og kosar meg like mykje kvar dag eg er innom! Herlig, ærlig og uhøgtidlig akkurat som eg likar det!
    Er veldig inspirert og lurer på å låne "fin fredag" bildeideen for å ha "om året som gikk" bok.
    Mvh Kjersti :)

    ReplyDelete
  13. Hei! Har riktignok kommentert en gang eller to før, men følte for å si hei jeg og :) Har lest bloggen din i en to-tre års tid og den er en av mine favoritter. Fine bilder, fine ord og fin-fin familie! Takk for at vi får lov å følge med hverdagen deres! Valerie x

    ReplyDelete
  14. Hei!! Jeg er innom hver dag :) God helg!!

    ReplyDelete
  15. Hei, ny leser av bloggen din. Liker bildene og hverdagsglimtene :)


    ps: veeeeldig irriterende at du har sånn ordbekreftelse når man vil legge igjen kommentar;) http://www.fabelaktive.com/2013/02/bah.html

    ReplyDelete
  16. Jeg følger dig også fra Danmark af, og synes at du har nogle skønne børn. det er hyggeligt at følge med :)

    ReplyDelete
  17. Hei ja! ;)
    En av leserne som ikke er like flink å komentere til vanlig, men setter like stor pris på bloggen din likevel - også har du gitt meg et nytt favorittord; "Vettja" gjør meg glad hver eneste gang!
    Fin fredag!

    Hanne.

    ReplyDelete
  18. Hei! :)
    Har en gutt på 1 åg og begynte å lese bloggen din en natt for endel mnd siden når jeg var kjempedeppa. Det du skrev om babyblues var så godt å lese, for det var jo akkurat sånn jeg hadde det!!! Så, tusen takk!!! Jeg digger din ærlige, fine blogg og er evig takknemmelig for at du ikke bare skriver om alt som er rosenrødt.. Du hjalp meg veldig og jeg er veldig takknemmelig for det du skrev. Etter det har jeg fulgt bloggen for hvert innlegg. Keep up the good work! :)
    AM

    ReplyDelete
  19. Har kommentert noen ganger før. Kom over bloggen din for ca ett år siden. Har selv 2 jenter på 1 og 4 år,kjenner meg igjen i mye av det du skriver. Liker bloggen din godt, og synes du har noen skrekkelig skjønne barn:-) god helg.

    ReplyDelete
  20. Hei!

    Synes bloggen din er kjempefin :-)

    ReplyDelete
  21. Hei! Her sitter jeg i Sandefjord og er innom bloggen din nesten hver dag, så utrolig fin og ærlig blog! I tillegg til nydelig interiør og så avslappet og fin atmosfære så sitter jeg igjen med en fin stemning inni meg etter å ha vært innom bloggen din. Hverdager på godt og vondt, mest godt da;) Har selv to barn på 3 og 5, gutt og jente, så fint å lese om andre i samme fase i livet! Ha en fortsatt strålende helg fine dere:)

    ReplyDelete
  22. HEI!
    Ja, definitivt på tide å legge igjen et spor! Føler meg nesten som en "kikker" innimellom, er jo innom her hver dag :) Digger bloggen din!! Kanskje mye fordi jeg er i samme situasjon som deg?! Er sykepleier hjemme i permisjon med mitt 2.barn (som ble født dagen etter Maria, jeg observerte dere på Ullevål, men det passet seg liksom ikke å hilse akkurat ;) Har også en gutt på 2,5 år, så kjenner igjen mye av det du innimellom skriver om "trass". Og om mammarollen generelt...den er fantastisk, utfordrende, morsom, slitsom og utrolig altoppslukende!
    Bloggen din er nydelig, gleder meg hver gang jeg skjønner det er et nytt innlegg her :)
    Keep up the good work! Og god helg!!

    ReplyDelete
  23. Koser meg med å titte innom bloggen din daglig!
    Har store barn selv, så jeg "nyter" dine små :)

    Kos på fredagen!!

    :) Marit

    ReplyDelete
  24. så fine dere er<3 elsker bloggen din, men det vet du jo. Er stadig innom og skravler i vei jeg :P

    ReplyDelete
  25. Hei!

    Ja, kanskje på tide å sende inn en liten kommentar, siden jeg titter innom her hver dag. Startet å lese bloggen da dere var nominert til Norges mest elskede blogg, og fant raskt ut at dette var en blogg jeg kunne like! Bor rett ved grunerløkka og har en jente på 8 måneder selv. Liker at du skriver om både interiør og livet som småbarnsmor. Du skriver på en ærlig måte og det er veldig koselig å lese om hverdagen deres. Ikke minst virker det som dere har det veldig bra!:)

    God helg!

    Cecilia

    ReplyDelete
  26. Hej Vigdis. Så vil jeg benytte lejligheden til at sige tak for fine hverdagsglimt og at lade dig vide hvor fint et navn du har! Helt fantastisk. Tak tak :)

    ReplyDelete
  27. Hei! Jeg har kommentert et par ganger, men leser alle innleggene og har gjort det siden du var gravid med Maria:-) Elsker at bloggen er så ekte og ærlig, og ikke minst hverdagslig. Et friskt pust blant alle som har det så perfekt hele tiden, noe vi ikke har, hehe;-)
    Jeg er meg, (nesten) nygift frue på 28 år, har en frøken på 9 og en røver på 6, og i juni kommer bittelillebror:-) Driver og pusser opp barnerom for tiden, har gjort ett om til to, og er nesten gal i hodet av alt styret. Men det nærmer seg slutten nå:-)

    ReplyDelete
  28. Vet du, jeg gikk faktisk i dag og tenkte på der og at det ikke var kommet et "fin fredag"-innlegg her på formiddagen. ;) Synes bloggen din er himla fin, og jeg er også en blodfan av hverdagen - det beste jeg vet er når venner møtes en tirsdag til spaghetti bolognese, uten noe bøvl, som vi sier her i Danmark. Keep up the good work! Bloggen er himla god, og ungene er så fine! :)

    Hilsen Sigrid

    ReplyDelete
  29. Det hender seg jeg gir lyd fra meg, men dessverre altfor sjelden.
    Jeg leser bloggen din hver dag og koser meg veldig med den.

    Marte :)

    ReplyDelete
  30. Hej Vigdis
    Også et hej fra Danmark - er rigtig glad for at følge med på din blog, du tager fantastiske billeder!
    Gry

    ReplyDelete
  31. Love your blogg!!!!!!!

    ReplyDelete
  32. Hei, er også en av de som har fulgt din blogg en tid, men ikke kommentert. Starter alltid bloggrunden med et besøk hos dere. En hærlig blogg med feelgood og flotte bilder. Gleder meg til fortsettelsen. Hilsen fra Fredrikstad

    ReplyDelete
  33. Hei :)Jeg er stadig innom bloggen din, herlige hverdagsbilder.God helg
    Hilsen Kjersti

    ReplyDelete
  34. Hei, hei

    Fant bloggen din da min lillegytt var i magen min og fant din blog veldig koselig og inspirerende!Jeg stikke innom bloggen din nesten hver dag :)
    Hilsen fra Estland ;)

    ReplyDelete
  35. fulgt bloggen noen år, tipset av frøken trøndertøy som jeg studerte med :) noe må man jo finne på når man bor på Geilo

    ReplyDelete
  36. Hei!

    Min favorittblogger. <3

    ReplyDelete
  37. Hei! En hilsen fra en anonym leser i Sandefjord her. :-)

    ReplyDelete
  38. Finner bloggen din veldig inspirerende til matlaging og interiør!

    Hilsen fra Bergenby <3

    ReplyDelete
  39. Elsker bloggen din! Jeg har en sønn som er like gammel som Maria, og jeg er innom daglig! Fine innlegg, fine bilder, fin familie og fint hjem!:-)

    ReplyDelete
  40. Hei!
    Jeg titter ofte innom bloggen din og ser på de fine bildene fra hverdagen deres!

    ReplyDelete
  41. Et lite hei fra en Bergensstudent som synes bloggen din er et forfriskende pust i hverdagen :-)

    ReplyDelete
  42. Koselig å følge med på familieliv i Oslo (og Norge!), når man plutselig bor litt langt hjemmefra. :-) God lørdagskveld!

    Ingunn

    ReplyDelete
  43. Hei, faktisk 4. eller 5.gangen jeg legger igjen spor nå (inkl.mail) - just love It!! Alltid :D Også har jeg en sønn som er akkurat like gammel som J, født i samme mnd også, og faktisk var det rundt den tiden jeg første gang var innom bloggen din uten å huske adr før jeg plutselig forvillet meg inn her igjen. Heldigvis. Smilefjes. Og så har jeg en datter bare fem mnd eldre enn M. Fast tilhenger på instagram også :) Bare elsker å kjenne meg igjen i familielivet, hverdagen, kaos, orden, glede, lykke, trass osv... Keep up the good work! Smil fra meg!

    KM

    ReplyDelete
  44. Hei til dere! Jeg er 27 år, sykepleier og bor i Bergen. Der bor jeg med min samboer og min lille datter på 4 mnd. Jeg begynte å lese bloggen rett før jeg fikk henne. Det er kjempe koselig å titte innom å lese om hverdagslige ting som jeg selv kjenner meg så godt igjen i. Ha en fin søndag!

    ReplyDelete
  45. HEI!
    Dame fra Trøndelag som har fulgt bloggen din lenge, husker ikke hvordan jeg snublet over den.
    Men når jeg gjorde det, falt jeg helt for den. Jeg er tidligere interiørblogger selv, og regner med det var slik jeg kom over bloggen din.
    Men jeg har sluttet med blogging, og følger heller ikke andre blogger. Men din blogg følger jeg trofast. Det er noe med den stemningen du skaper i bloggen din, som er så herlig. Jeg blir rett og slett i godt humør av å "besøke" deg og familien din :)
    Særlig syns jeg du er god på å formidle hverdagen. Men det som er unikt, er at samme hvor slitsom hverdagen kan være, så skinner det alltid igjennom om at du er helt forgapt i de herlige ungene :)
    Og det liker jeg. Selv har jeg tenåringer nå, og må innrømme at når jeg leser bloggen din, så savner jeg tiden med en varm og god baby, og en mini-Sabeltann.

    Ha en strålende søndag, klem fra Trøndelag

    ReplyDelete
  46. Hei, Vigdis!
    Jeg heter Ingrid. Jeg kom over bloggen din rett før Maria kom til verden, og har fulgt med siden. Jeg synes det er så hyggelig å følge med, fine bilder, skjønne barn, gode tanker om både hverdager, barneoppdragelse og det som er. Jeg trives her på bloggen med dere :)
    Ekstra morsomt da jeg skjønte at du var sykepleier (utdanner meg nå!), og at du hadde jobbet på Rafens (jobber der nå!). Jeg trives i livet mitt, og gleder meg til jeg en dag får barn selv.
    Takk for at vi får følge med :)

    ReplyDelete
  47. Hei! Jeg har fulgt bloggen litt til og fra i et par år :) Den er så hverdagskoselig og variert! Jeg bor også på Løkka og har en sønn på tre uker!

    ReplyDelete
  48. Hei! Fin blogg. Eg følger ikkje mange, men kikkar innom din og et par andre innimellom. Når eg treng litt blogg, litt ettelleranna, inspirasjon, trøst, fine bilder å sjå på.... så begynner eg alltid med din blogg:) Bur i DK med ei datter på 1 år, og oppdaga din blogg då ho var ca eit halvt år. Takk for det! :)

    ReplyDelete
  49. Hei! Jeg følger stadig med på bloggen din - som jeg synes er en herlig miks av fine bilder, søte barn, god tekst og inspirerende interiør! :)

    ReplyDelete
  50. Hei:) Tobarnsmor og lærar frå ei lita bygd på Nordmøre. Har også ei Maria som er berre bittelitt gamlare enn di Maria...
    Fin og triveleg blogg!

    ReplyDelete
  51. Hei :)
    Har ikke barn selv men synes det er så koselig å titte innom bloggen din. Fant den tilfeldig for ca et halv år siden. Jobber med personer med forskjellige typer demens, i varierende aldre. Jeg kommer i fra vestfold.
    Takk for en fin blogg.
    Mvh Hilde

    ReplyDelete
  52. Hei! Fin blogg, fine farger, fine bilder, fine folk! Titter stadig innom! :-)

    ReplyDelete
  53. Hei!
    Har fulgt med deg i mange år, allereie frå då Jonathan va ein liten knert. Først og fremst fordi eg likte interiøret ditt, men etter kvart har eg følt meir og meir med på kvardagen dykkar :)
    Tykkjer det er spennande å følgje deg og din familie sjølv om eg ikkje har barn sjølv, mykje lærerikt og morosamt!:) Hjarteleg helsing student på Vestlandet :)

    ReplyDelete
  54. Hei!
    Jeg har fulgt deg snart et år nå. Blogglesning har blitt et fint avbrekk i en travel hverdag, spesielt mens baby sover(er også hjemme i mammapermisjon). Din blogg er på toppen av lista og jeg digger måten du formidler hverdagen på!

    Jeg er sykepleier og jobber på demensavdeling. Har to barn, en gutt på 3 år og en jente på 10 måneder, så kjenner meg igjen i mye av det du skriver.

    Tusen takk for at du gjør kaffepausene om dagen så fine, blir like glad hver gang jeg ser det er et nytt blogginnlegg fra deg :-)

    Hilsen Tone

    ReplyDelete