12/04/2013

*fin fredag (og om hvorfor dere måtte krysse fingrene for oss!)!


for ikke mange ukene siden fikk jeg et spørsmål om hvor lenge jeg trodde vi kom til å bli boende midt i byen, og jeg svarte så kjekt (og trodde virkelig på det!): ”jeg har bodd her i 12 år nå, og det blir sikkert 12 år til”. der tok nok jeg skammelig feil!

for på veldig kort tid, men med svært nøye overveining, har denne firerbanden gått hen og kjøpt seg hus et bitte lite stykke utenfor byen! eller det vil si; akkurat nå er det bare en tomt, men om ett års tid vil det stå en del av en splitter ny tomannsbolig klar til å ta i mot oss. det blir hus, det blir hage, det blir takterasse, det blir garasje og det skal bli så godt! og det beste av alt; noen av våre aller beste venner flytter inn i huset ved siden av!

jeg har jo lenge snakket om hvor glade vi er i å bo midt på løkka (og det er vi virkelig!!), og hvor praktisk og fint det er her i forhold til jobb, barnehage, venner i nærheten og tilgjengelighet til alt man måtte trenge rett utenfor døra. dette er plussider vi definitivt kommer til å savne når vi forlater løkka om et års tid! men etter som barna, og da spesielt jonathan, blir eldre så har vi som småbarnsfamilie fått andre behov , og et hus litt utenfor sentrum kjennes veldig, veldig riktig for oss akkurat nå.  
vi er superglade (og fortsatt litt sjokka!) over valget vårt, og gleder oss som unger til å planlegge hvordan vi skal ha det i vårt nye hjem. vi håper dere har lyst til å følge oss i planleggingsfasen, for det kommer nok til å dukke opp mye husrelaterte ting her på bloggen fremover. og kanskje noen av dere har lyst til å kjøpe leiligheten vår når den tid kommer?!

men når alt det er sagt så må jeg si at jeg er veldig glad for at vi ikke skal flytte nå med en gang. for kjære, kjære grünerløkka; jeg er ikke helt ferdig med deg ennå!

fin fredag!

32 comments:

  1. GRATULERER!! Så utrolig spennende :) !
    Og så fint med venner veggivegg :)

    ReplyDelete
  2. Gratulerer med nytt hus! Vi bur i tomannsbolig 7 minutter utanfor Bergen - vi elsker det! Eg skreiv eit innlegg denne veka om huset vårt, vi er utruleg heldige! Hurra for dykk!

    ReplyDelete
  3. Oi så spennende med hus. Ja, er det ikke sånn at når man nettopp har pusset opp og bebstemt seg for å bli så finner man noe nytt? ;) Vi kjenner også veldig på behovet for senere å kunne ha en liten uteplass. Vår nærmeste nabo er Torshovdalen, og foreløpig holder det en stund til. Jeg vil i alle fall ha neste permisjonstid i byen. Og etter det får vi se hva som skjer.

    Gleder meg til å følge med dere videre.

    ReplyDelete
  4. Gratulerer å mye! Det høres veldig spennende ut!
    Du får nyte Løkka mens du kan, men et hus litt utafor sentrum, blir nok supert det også!
    Det er en tid for alt, og heldigvis er vi mennesker (som regel) ganske så tilpasningsdyktige, så dere kommer sikkert til å trives!

    ReplyDelete
  5. Gratulere!!! Stor stas! En virkelig spennende tid dere går i møte:) nytt all planlegging. Kjempe gøy. Gleder meg til å følge med!
    Klem

    ReplyDelete
  6. Gratulerer med kommende hus!Jeg som leser kjenner at jeg også kommer til å savne Grünerløkka... men fin-fint med noe nytt. Hus er toppen!

    Ser du skriver bitte litt utenfor Oslo, og det er vel ikke Kongsberg..For det ville vel vært noe lengre:) Synd for oss, for det ville vært gøy å fått dere hit.

    God helg til dere!

    ReplyDelete
  7. Gratulerer så mye! Gleder meg til å se hvordan dere vil innrede det nye huset:) Det blir sikkert knallfint! Hvor har dere kjøpt tomt forresten?

    ReplyDelete
  8. Åh - så herlig! Gratulerer!! Kjempegøy med husbygging, så spennende! Vi er i prosess med å avgjøre om vi skal bygge, så dette gleder jeg meg til å følge med på!

    ReplyDelete
  9. Så gøy! Gratulerer! Hvor har dere kjøpt tomt? Ble litt nysgjerrig nå :) Det blir sikkert kjempebra for barna med hage og venner ved siden av!

    ReplyDelete
  10. Hurra for dere, tomt og hus! Bylivet er flott, men vår erfaring er at det er ganske deilig med eget gress mellom tærne også og vi savner ikke å bo midt i byen i det hele tatt!

    ReplyDelete
  11. Gratulerer så masse med huskjøp!! Spennende tider. Gleder meg til å følge med dere fremover. Ha en nydelig helg.

    ReplyDelete
  12. :) hurra for nye muligheter!
    p.s.blir vanskeligere for meg å stikke innom når jeg er i gata...

    ReplyDelete
  13. Gratulerer!! Så spennende å følge dere frem mot nytt hjem. Det gleder jeg meg til!

    ReplyDelete
  14. Gratulerer så mye :) gleder meg masse til å følge planleggingen!
    Finfin fredagsbilletter dere!

    ReplyDelete
  15. Hehe teite auto correct! Finfin fredag skulle det være :)

    ReplyDelete
  16. GRATTIS, så spennende med huskjøp!
    God helg til gjengen i Oslo!

    ReplyDelete
  17. Gratulerer så mye til alle fire! Det er spennende og nervepirrende både det å bestemme seg og det å flytte; men som en littutenforbyenbeboer med et drøyt år på baken kan jeg si at det anbefales. Har beholdt jobbene i Oslo begge to så vi får nok bysmak i løpet av uken som det er. Også er det ekstrastas å ta en date på Løkka eller andre plasser sånn innimellom.
    Si fra om det er Nittedal dere flytter til da; da har jeg mange tips ;)

    ReplyDelete
  18. gratulerergratulererGRATULERER med hus! jeg gleder meg til å følge med på husplanlegging :)
    :frklinn

    ReplyDelete
  19. Spennende! Gratulerer så mye!

    Liker forresten godt fredagstradisjonen deres med familiebilde :-)

    ReplyDelete
  20. GRATTIS! Så utrolig spennende og artig! :) Gleder meg til å følge med på dere og husplanene. Og så håper jeg at vi også får oppleve det samme (husdrømmen) ila de neste 2-3årene ;) Jeg ELSKER bylivet. Men drømmer om en hage og det å ha noe eget <3

    Kjempegod helg til dere fra Berlinergjengen!

    ReplyDelete
  21. hihi:) Gratulerer så masse, Vigdis. Det høres jo helt perfekt ut! Så utrolig herlig å flytte med venner ved siden av også. Noe av grunnen til at vi flyttet til Sandefjord var nettopp en veldig fin vennefamilie som valgte å flytte hit rett før oss. Det har vi så utrolig stor glede av:)

    Fin fredag til deg!

    Klem:)

    ReplyDelete
  22. Oiiiii så spennende, gratulerer så mye! Kjenner jeg blir litt nervøs av å skulle følge med på husprosjekt her inne, det er godt mulig jeg kommer til å bli gal i hodet av misunnelse da:-p
    GRATULERER og lykke til!!!

    ReplyDelete
  23. Gratulerer så mye! Det er lov å ombestemme seg - eller å ønske to ting på en gang!:-) Etter å ha bodd midt i byen flere år, flyttet vi også litt utenfor for noen år siden , og angrer ikke i det hele tatt! Gleder meg til å følge dere fremover! Klem

    ReplyDelete
  24. Gratulerer så mye Vigdis og Thomas! Så spennede! Og det blir nok mye bra blogginnlegg når alt skal planlegges og utføres! Hadde jo trodd dere kom hjem til Kongsberg, men dette er kanskje første skritt i riktig retning:)? Lykke til! Og god tur til varmere strøk! klemmer fra Singapore

    ReplyDelete
  25. grattis, så gøy! si ifra om du har lyst på baby date en dag da :) jeg går jo hjemme

    ReplyDelete
  26. Gratulerer! Vi bor veldig landlig, og jeg angrer ikke et sekund :)

    ReplyDelete
  27. Gratulerer så mye med kjøp av tomt!
    Kjenner GODT følelsen din med tanke på å flytte fra byen.
    Vi flyttet fra Oslo i 2011, kan ikke si det bare har vært lett.
    Nå høres det ikke ut som om du skal så langt unna Oslo da, så da går det kanskje bedre !?! :)

    Lykke til med planleggingen av det nye huset, veldig spennende :) !!!

    God helg!

    ReplyDelete
  28. Wauw - TILLYKKE med huset, smukke Vigdis!!
    Jeg glæder mig meget til at følge jeres hus-proces her på bloggen...

    God weekend fra Anne i Danmark (...som også drømmer om at få hus og have:-) )

    ReplyDelete
  29. Så stas med hus! Jeg har fulgt bloggen din en stund og synes det er en veldig søt og koselig blogg. Jeg bor i oslo og er mamma til to jeg også. Ble veldig nysgjerrig på hvor dere har kjøpt tomt og hvem som leverandøren av det nye huset deres? Gleder meg til å følge med på planleggingsfasen deres:)

    ReplyDelete
  30. Wow, her har det skjedd ting siden sist. Sist gang jeg var innom, skulle du bli boende i sentrum, dvs på Løkka. Dette var rett og slett litt trist å lese, da det at dere bodde i sentrum og på vakre Grunerløkka, var det ( noe av det) som gjorde bloggen din virkelig inspirerende. Men lykke til med nytt prosjekt og nye tanker!:)

    ReplyDelete