13/04/2013

*pizza!



skal dere også ha pizza i kveld?

her kommer oppskriften på en supersmidig pizzadeig som aldri slår feil, og som alltid blir tynn og crispi.

4, 5 dl mel 
 den blir definitivt best med mel av typen "00", men vanlig hvetemel fungerer supert! jeg pleier også ofte å bytte ut en del av det finet melet med grovere mel, slik at pizzaen blir hakket sunnere.

1,5 dl lunkent vann
en halv pakke tørrgjær
en liten dæsj salt
masse olivenolje
og da mener jeg masse olivenolje! jo mer du tar, jo smidigere blir den.

heves i ca. 30 minutter, og kjevles så tynn som du bare klarer.

denne oppskriften holder til to pizzaer, vel og merke hvis du kjevler dem tynne nok. vi lager som regel dobbel porsjon og lager flere ulike pizzaer, og fryser ned restene til en dag vi ikke har tid til å lage middag.

fin lørdag og god pizzabaking!


4 comments:

  1. Jepp- pizza her også! Jeg leser mange blogger, men er vel kun din jeg må skolle meg ned til der jeg var sist, så jeg får med meg hvert innlegg du har kommet med. 4/4 secong time around- herlig innlegg <3 <3 <3 Kjente meg såå godt igjen... Alt er enklere med nr to, og gu som jeg også hadde regler med førstemann som virket mot sin hensikt! :) God fredag!!

    ReplyDelete
  2. og gratulerer med hus!! SPENNENDE!!!

    ReplyDelete
  3. Hurra! Har ønska meg oppskrift på pizzaen din :)

    ReplyDelete
  4. Hei Vigdis!

    Bloggen din har fanget vår oppmerksomhet på grunn av kvaliteten av oppskriftene. Vi ville bli glade hvis du ønsker å bli med i Alleoppskrifter.no, slik at vi kunne koble til den.

    Alleoppskrifter er en søkemotor som samler de beste norske matlaging nettsteder og blogger fra Internett.

    Flere hundre blogger er allerede registrert her og dra nytte av den trafikken vi sender til sine nettsteder.

    For å bli med Alleoppskrifter, bare gå til http://www.alleoppskrifter.no/ga-med-i-matbloggtoppen

    Ha en fin dag!

    Vennlig hilsen,
    Elin
    Alleoppskrifter.no

    ReplyDelete