27/05/2013

*insta-moments!



da har vi kommet oss hjem fra det store utland, og hverdagen er så smått i gang igjen. her er noen insta-snapshots fra de siste ukene:


 1. ferie er ingen unnskyldning for å sluntre unna treningen! deilig med fresht treningsstudio på hotellet.
2. little miss popular! en liten, hvit og blåøyd krølltopp var ikke hverdagskost på sri lanka, for å si det mildt. maria ble stoppet opp og fotografert overalt.
3. another day, another hat.
4. egentid på hotellets spa var en skikkelig energiboost!


 5. mor og datter på båttur.
6. jentene klare for siste middagen på sri lanka. jeg kommer til å savne all den nydelige curryen!
7. hello meeru!
8. utsikten fra beachvillaen på maldivene. ikke så dum!


9. årets 17. maifrokost.
10. det ble litt 17. maifeiring på maldivene også.
11. fineste utedusjen i beachvillaen. tenk om vi kunne hatt en sånn i det nye huset!
12. lillemor fikk halsbetennelse og høy feber på turen, og da var mammas fang det tryggeste stedet å være.



13. to spabesøk på to uker er ikke hverdagskost for meg, men fyttikatta så digg!
14. thomasen nijobbet med brunfargen noen timer før vi reiste fra maldivene. jeg derimot lå inne med skyhøy feber og magekramper. 
15. feberen og magekrampene fulgte meg hele den lange veien hjem, og endte i et par døgn på legevakta da vi kom hjem.
16. nå er jeg endelig hjemme på mitt eget hvite gulv med min egen stripete baby, og satser på at formen straks er tilbake for fullt!

ønsker dere alle en fin uke; jeg gleder meg tilå ta fatt på hverdagen igjen!

13 comments:

  1. Såå mange fine øyeblikk fanget!
    Godt formen er bedre!

    ReplyDelete
    Replies
    1. koselig at du synes det, kine! og jepp; formen er mye bedre!!

      Delete
  2. uffda, så synd at både du og minstemor ble syke.
    Ser jo ut som om dere har hatt det supert likevel, men hva mener du om å reise såpass langt med små barn i ettertid? Var det litt ubehagelig da Maria ble syk?
    Nå er jo du sykepleier, men tenker litt på oss andre hvordan vi hadde reagert.
    Trodde blant annet at det måtte antbiotika til for å knekke en betennelse med høy feber. Hadde du det med, eller var dere hos lege, eller trenger man ikke den type medisin?
    Og din mavevondt, var det pga mat, bakterier....? Kanskje pysete av meg, men jeg blir litt skremt når det bærer rett på legevakten og man blir innlagt etter noen ukers ferie.
    Du har jo snakket så innmari bra om opplegget fra reiseoperatøren, men det hadde vært fint å høre om det hvis det er noe en bør være ekstra obs på.
    Beste hilsner
    Lene

    ReplyDelete
    Replies
    1. heia lene!
      til tross for at vi ble syke, så synes jeg det var helt uproblematisk å reise så langt med barn. barn (og voksne!) kan bli syke hvor som helst og når som helst, og det får man bare ta som det kommer. de hadde en kjempeflink lege på stedet, og han skrev ut antibiotika til maria så vi fikk startet på det med en gang, og formen hennes kom seg kjapt! jeg vet ikke hva magesmertene mine kom av, men jeg tenker at det er sånn som også kan skje hvor som helst og når som helst. jeg hadde dratt tilbake på et blunk, og kan virkelig anbefale en slik tur for andre småbarnsfamilier. jeg tror man kan ta alle forhånsdregler som står i boka, og like vel ende opp med å bli syke. sånt skjer:)

      fin dag til deg!

      vigdis*

      Delete
  3. ser ut som en fantastisk ferie! (utenom sykdommen).
    for en plass!! kjekt med insta ;)
    god uke til deg!

    ReplyDelete
    Replies
    1. *det har virkelig vært helt fantastisk! deilig med noe som er så utrolig forskjellig fra hverdagen vår her hjemme:)
      insta is the shit, altså;)
      god uke til deg også!

      v*

      Delete
  4. Så fine bilder Vigdis!
    Leit at dere skulle bli syke på turen da, men godt å høre at formen er bedre nå.
    Håper ikke sykdommen ødela så mye av feriekosen da!

    klemmer fra Berlin*

    ReplyDelete
    Replies
    1. *det er selvfølgelig alltid kjipt med sykdom, men når den først kom så var det kjekt at den kom på slutten! vi klarte å nye ferien veldig, til tross for sykdom! håper femmerbanden har det fint i berlin*

      v*

      Delete
  5. Så nydelige bilder! Kjenner jeg er litt småmisunnelig, men med en mann som ikke flyr er sånne turer rimelig uoppnåelige:-)
    Godt å lese at formen er bedre for alle mann!

    ReplyDelete
  6. Ser ut som dere har hatt det fantastisk, til tross sykdom. Som du sier over her, flaks i uflaksen at den kom på slutten av turen, i det minste!

    ReplyDelete
  7. Så masse fine bilder :)
    Kjipt med sykdom, men godt du er i hjemme igjen :)
    Håper dere har det bare fint i norge! Her i bartebyen er det strålende vær.
    Og eksamen om to dager!

    Nyt hverdagen!

    ReplyDelete
  8. Hei. Vi skal snart påtur med en på 7mnd. Detmeste begynner å bli klart, men vi diskuterer litt om vi skal kjøpe badetruse ala imsevimse eller lignende, eller om vi skal gå for engangs badebleier. Har du noen formeninger/erfaringer med hva dere brukte på Maria? Vi skal bo en uke på hotell og to uker privat.

    ReplyDelete
    Replies
    1. *heia! så gøy at dere skal ut på tur! vi hadde med begge delene, og det synes jeg var veldig greit. noen svømmebasseng krever bruk av badebleie, og da er det kjekt å ha det på lur. om badebleiene ikke blir møkka ut så kan de faktisk tørkes og brukes flere ganger, og det er jo veldig kjekt:) og så brukte vi badetruse når vi badet i havet. god tur!*vigdis

      Delete