16/06/2013

*endelig voksen!



til tross for at bankkortet mitt viser at jeg er 30+, og jeg både er gift og har to barn, noe som i og for seg er rimelig voksne greier,  så er begrepet "voksen" noe jeg sjelden klarer å definere meg selv som. for meg er "de voksne" vår foreldregenerasjon, og vi andre vi er...tja, jeg vet ikke..kvasivoksne?
jeg har lenge lurt på når jeg kommer til å definere meg selv som en ordentlig voksen, og nå har jeg endelig fått svaret på det!
for når vi for noen dager siden satt på sjørøverfrokost i kristiansand dyrepark, og hadde sovet på sjørøverhotel i abra havn og jeg hadde babygrøt i håret, en skrikende (snart!) ettåring på den ene siden og en overlykkelig fireåring med sjørøverlapp over øyet og gullring i øret på den andre siden, og familiebilen sto fullpakka på utsida, så slo det meg: dette er voksent, vigdis! jeg tror jammen meg du har tredd inn i de voksnes rekker. gratulerer!
jeg hadde sett for meg at jeg skulle få litt hetta den dagen jeg offisielt følte meg som en voksen, men tvert i mot; jeg har aldri vært mer fornøyd i hele mitt liv! hvis voksenlivet innebærer grøt i håret, fullstappa stasjonsvogn og en fireåring med stjerner i øya så sier jeg bare: bring it on!

4 comments:

  1. Tror det er på sin plass å gratulere! GRATULERER! :) Og forresten: Gratulerer med finfin reportasjen i "mamma"! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. *takk for det, elin:) og så gøy at du likte reportasjen i "mamma"!

      Delete
  2. congrats, vigdis! :)
    soooo beautifully written!

    //elisabeth

    ReplyDelete
    Replies
    1. *thank you so much, elisabeth!:)

      Delete