04/07/2013

*her bor maria og jonathan!







når man bor med barn så synes jeg det er ekstremt viktig å la dem få være barn! barn roter, søler og bruker møbler og andre ting til alt annet enn det det skal brukes til, og det er jo så herlig. vår innredningsfilosofi er at dersom tingene vi omgir oss med ikke tåler dette, så får vi heller rydde det bort eller kvitte oss med det. barn må få være barn i sitt eget hjem! jeg synes det er så trist når jeg kommer hjem til folk som har barn, og det ikke synes at det bor nettopp barn der. jonathan og maria bor her på lik linje med thomasen og meg, og deres saker og deres aktiviteter må også få være med på å prege leiligheten. jeg elsker alle de små barnetingene som dukker opp både her og der (i går fant jeg tre små plastikkgriser blant sokkene mine; gjett om jeg smilte?!), for det er jo slike ting som gjør vårt hjem til nettopp vårt hjem!


8 comments:

  1. Jeg kunne ikke være mer enig! :-)

    ReplyDelete
  2. Oh yes! Vet ikke om du så bildet jeg la ut på instagram i går av hyllene i stua vår? Ingen tvil om at det bor barn her for å si det sånn. Nedre halvdel av stuehyllene er barnas! ;D

    ReplyDelete
  3. Heilt enige med deg Vigdis :) Barna er ein like stor del av familien som me voksne, så for meg er det i alle fall heilt naturlig at barnas ting og leker er synlige i huset/leiligheten. Det er bare koselig med leketelt i stua og lekekjøkken på kjøkkenet :) Hilsen Siri

    ReplyDelete
  4. Er så enig. Her er det like mye leker på bordet, som kaffekopper og magasiner. Viktig at alle som bor her føler at det er dems hjem.
    Flotte bilder.

    Hilsen Renata

    ReplyDelete
  5. Helt enig med deg Vigdis!
    Det skal synes at det bor barn i huset =)

    ReplyDelete
  6. åhhh...kunne ikke vært mer enig!! Endelig noen som er enig med meg ;) Jeg kjenner jeg blir så provosert når jeg hører voksne si at unga har egne rom, på stua skal det ikke være leker, gå og lek på rommet ditt osv... Jeg liker ikke at stua flyter av leker jeg heller, ikke hele tiden i hvert fall, men om de vil bygge togbane, leke med Barbie, ligge på gulvet å tegne osv...DET syns jeg er så koslig :) Digger den kule familien din :)

    ReplyDelete
  7. Den kattebokstøtta... Er den å få kjøpt et sted? Jeg likte den veldig godt! Og med en liten tass på snart seks måneder er jeg helt enig i at det må synes at barn bor i huset. :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. *den bokstøtta kjøpte jeg i Egypt på nyttårsaften i 2000, så den tror jeg ikke er så lett å få tak i, desverre:( men enig i at den er veldig fin!

      Delete