29/08/2013

*fint hos folk!







vi skal jo som sagt flytte fra grünerløkka, og om bare noen få uker begynner de å bygge på det som skal bli vårt nye hjem!
det er mange valg som skal tas når et hus skal bygges (!), og akkurat nå er det kjøkken og gulv som kverner rundt i hodet mitt til alle døgnets tider. inspirasjonsmappen min blir større og større for hver dag, og snart må vi begynne å lande noen av valgene våre.
jeg er jo fortsatt vilt forelsket i de hvite gulvene våre, men begynner å lure litt på om vi ikke skal gå for tregulv som er lagt i fiskebeinsmønster i tomannsboligen. jeg liker godt gulvene på bildene over, men kommer muligens til å gå for en lysere variant. 
hva slags type gulv liker dere, og hva ville dere valgt om dere skulle legge et splitter nytt gulv?

leiligheten over er en funkisperle fra malmö, og jeg liker godt det varme gulvet mot de hvite veggene. flisene på kjøkkengulvet er også fantastiske - kanskje noe å vurdere det også?!

4 comments:

  1. Vi har lagt et gulv som heter lamell, ser ut som heltre, men er laget for å tåle gulvvarme. Dette er i utgangspunktet lys eik, men vi har oljet det mørkere. Det fine med at det er oljet i etterkant,og ikke gjennomoljet, er at vi kan slipe det om noen år å få frem det lyse, om vi ønsker forandring. Vi bestilte fra gulvplassen.no, og har bare godord å si om de gutta (showroom i Drammen, men har tilholdssted i Tønsberg). Dyktige og hjelpsomme. Vi har valgt ganske brede planker, fordi vi har et ganske stort kjøkken/stue (50 kvm). Lykke til med valgene, vi har akkurat vært gjennom prosessen med oppussing selv, og det er MANGE valg å ta!

    ReplyDelete
  2. Hadde jeg skulle valgt helt fritt i dag hadde det nok blitt lyst tregulv av et slag. Gjerne heltre, og fiskebein som du viser over er og veldig fint.. Liker også malt tregulv i lys grått...Men smaken forandrer seg jo hele tiden... Skjønner at det er vanskelig å velge :)

    ReplyDelete
  3. Oii... tregulvet i fiskebeinsmønster er veldig veldig fint, klassisk og passe neutralt uten å bli helt anonymt :-) flisene på kjøkkenet er også veldig fine, men kanskje det kan bli hardt både å stå på og om en skulle miste noe på gulvet... Er sikker på at dere finner det som passer helt perfekt for dere ;-)

    ReplyDelete
  4. Haha så moro at det er Jonathan på bildet med tripp trapp stolene. Jeg elsker disse og tror nok den blå flytter inn med nestemann (når det nå blir...)

    Jeg er helt forelsket i fiskebensparkett og har dere muligheten ville jeg personlig valgt det. Har hørt det er en ordentlig jobb å legge, men regner ikke med dere gjør det selv.

    Ha en fin fredag og god bedring!

    KLem Kirsti

    ReplyDelete