05/08/2013

*middag!


 1. kyllingburrito med hjemmelaget salsa og guacamole / 2. indisk sursøt ovnsbakt salmalaks med ris, stekt blomkål med gurkemeie og raita med tomater og løk / 3. stekt makrell med poteter og sommersalat / 4. grillede krydderpølser med potetmos, grillet halloumi og jordbær/fetasalat.


5. hjemmelaget tapas / 6. tapas in the making / 7. hjemmelaget pizza med bacon, cherrytomater og oliven + salat / 8. hjemmelagde kjøttkaker, ertestuing og grønnsaker.

da kicker jeg i gang prosjekt middag!
og slik har altså vår middagsuke vært. vi prøver så langt det går å lage mye av det vi spiser fra bunnen av, og denne uken synes jeg vi har klart oss ganske bra. ukens høydepunkt var nok den indiske retten med salmalaks, og jeg kommer til å legge ut oppskrift på den en av de nærmeste dagene. bør prøves!
ellers så håper jeg at link-upen fungerer og at mange av dere har lyst til å legge igjen en link til deres egne middagsinnlegg. 
som nevnt tidligere så er dette absolutt ingen konkurranse i å lage mest mulig fancy mat, men er ment som et lavterskel hverdagsmiddag prosjekt så vi kan inspirere hverandre på matfronten. dere kan legge ut bilder av hele ukesmenyen, legge ut bilder av ukens beste rett eller rett og slett legge ut oppskrift på favorittretten din. alt mottas med takk!
 legg gjerne igjen et tips til leserne deres om at de også kan delta i middagsprosjektet mitt. og fortsett  å hashtagge middagene deres med #vigdismiddag også; det er så gøy å følge med på, og jeg blir så inspirert! håper det samme gjelder for dere.
jeg gleder meg til å se hva dere har spist!

2 comments:

  1. Spennende middager dere har hatt.

    Skal prøve å henge meg på denne, selv prøver jeg å kjempe mot vekta og da kan også dette fungere som en slags bevisstgjøring - for ikke snakke om morsomt og inspirerende. Må bare huske å ta bilder :))

    ReplyDelete
  2. Så bra prosjekt! Fortsetter du til uka eller ?
    Denne uka blir det til sammen 4 utespisedager, hei feiringer og snille bestemødre som har lyst på litt utelivsmiddag! Men liker egentlig hverdagsmiddagen best, iallefall i lengden :)

    Kos dere i bryllup vi skal feire 50 årsdag!

    ReplyDelete