21/08/2013

*middag!



1. tikka masala med kylling, salat og nanbrød / 2. thaisuppe med eggnudler / 3. kardemommekyllig i kokkosmelksaus med ovnsbakte cherrytomater / 4. tortilla med hjemmelaget tomatsalsa / 5. hjemmelaget pizza med bacon, rødløk og oliven / 6. hjemmelaget pasta bolognese + salat / 7. spontan grilling i parken etter barnehagen - pølser i lompe.

forrige uke gikk det litt over stokk og stein her i gården med en syk maria, meg tilbake i jobb og thomasen som var på reisefot, men alt går og middag ble det (utrolig nok!) hver dag. ukas høydepunkt på matfronten var kardemommekyllingen - den skal lages igjen, vettja!
ellers så ser jeg at vi ikke hadde fisk en eneste dag forrige uke; det må jeg gjøre noe med denne uka (har et mål om å ha fisk minst to ganger i uka!).

moro at flere begynner å legge igjen matlinker på middagsinnleggene mine; håper flere slenger seg på! husk at dette ikke er en konkurranse eller en "show off" i hvor fancy middag man lager. dette er et prosjekt ment for å inspirere hverandre til å lage gode,  (relativt) sunne og varierte hverdagsmiddager. alle ukesmenyer, favorittmiddager eller gode oppskrifter mottas med takk.

var jeg dere ville jeg sjekket ut middagsprosjektet til astrid, og prøvd meg på fiksewoken til bettina; den så smashing ut!

ps! fortsett gjerne å hashtage middagene deres med #vigdismiddag på instagram, det er så moro å følge med på hva folk spiser der ute i de tusen hjem.



11 comments:

  1. Her er og kvardagen i gang igjen med barnehagestart for 1-åringen og mamsen og papsen tilbake på jobb.

    Me har og begynt med middagsmeny og storhandel ei gong i veka (pluss en ekstra handlerunde på fredagen for å kjøpe inn litt helgekos. Viktig!).

    Menyen for denne veka er:
    Mandag: Pølsegrateng + kokte gulrøtter og brokkoli
    Tirsdag: Potet- og purreløksuppe m/bacon og rundstykker
    Onsdag: Fiskepinner, kokte poteter og revne gulrøtter
    Torsdag: Potetform med skinke og purreløk
    Fredag: Fredagstaco
    Lørdag: Helstekt indrefilet m/ovnsbakte rotgrønnsaker
    Søndag: Familieselskap

    Enkle middagsretter i vekedagene og heller litt ekstra kos i helga når me har bedre tid :)

    Hilsen Siri

    ReplyDelete
  2. Takk for link :-)

    Kjekt at du er i gang med dette prosjektet! Inspirerende!

    Du har kanskje sagt dette før; tilpasser dere middagsmenyen til barna?

    ReplyDelete
    Replies
    1. *hei astrid!
      bare hyggelig - prosjektet ditt fortjener oppmerksomhet! og fortsett og legg til link her hos meg; rettene dine er til inspirasjon for mange:)*klem

      Delete
  3. Hei, hyggelig overraskelse at sjekke innenom bloggen i dag, tusen takk for link! Liker middagsprosjektet dit veldig godt :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. *bare hyggelig:) det så jo bare så fantastisk godt ut! fortsett å legge til middagsinnleggene dine - veldig inspirerende:) *

      Delete
  4. Mmmm, herlig innlegg:)
    Jeg trenger virkelig middagsinspo om dagen!!
    Her var det masse godt som fristet, og jeg må nok innom insta og:))

    ;)

    ReplyDelete
    Replies
    1. *ja, det er digg med litt inspirasjon - jeg trenger det selv! det er virkelig vanskelig å pønske ut gode og sunne middager hver dag. ta deg en tur innom instagram, ja - mye godt som er lagt ut der også*

      Delete
  5. Shiiit, så stor Maria har blitt! Tenk at jeg har fulgt bloggen din siden hun var et lite mageknøtt :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. *ja, ikke sant?! stor og søt - hi,hi;) så koselig at du har fulgt med så lenge - håper du fortsetter å titte innom oss*

      Delete
  6. Kan du ikke legge ut oppskriften på thai-suppa? :) Den så god ut:)

    ReplyDelete
    Replies
    1. jo, det kan jeg absolutt gjøre:) kommer (forhåpentligvis) snart!

      Delete