09/09/2013

*it`s on!

en finfin jordhaug og et par gode naboer - det fineste synet jeg kan tenke meg akkurat nå!

nå synes jeg vi har  ventet en liten evighet på at de skal begynne på huset vårt, men nå er de endelig i gang med å grave!
den jordhaugen skal på sikt bli vårt nye hjem, og synet av den gir meg både sommerfugler og champagnebobler i magen på en gang. jeg kan nesten ikke tro at om under et år skal det stå et fiks ferdig hus til oss akkurat der.
på den lille flekken skal vi skape en trygg og god oppvekst for maria og jonathan, og jeg blir bare sikrere og sikrere på at vi har tatt det riktige valget med å flytte på oss.
jeg kommer sikkert til å trappe opp husplanleggingen her på bloggen fremover - håper dere har lyst til å følge med.

fin mandag!

14 comments:

  1. Så moro! Gleder meg til å følge byggingen:)
    Har aldri fått med meg helt hvor dere faktisk skal flytte... Hvor er det?

    ReplyDelete
    Replies
    1. *hei! så gøy at du vil følge med:) vi flytter litt ut av byen, mot søndre nordstrand. tror det kommer til å bli helt topp!

      Delete
  2. Søteste bilde-tegning ever! Lykke til med byggestart! Gled deg til å få hage. Vi har akkurat flyttet fra Løkka, og selv om vi voksne jo savner lyden av byen, er det ingenting mot gleden over å kunne slippe treåringen alene ut om morgenen, uten annen formaning enn "Husk å holde deg i nærheten, ikke gå lenger enn til det røde huset 100 meter borti veien, og så kommer du bare inn hvis det er noe".
    Hilsen Margrethe.

    ReplyDelete
    Replies
    1. *takk for det;) ja, det er akkurat den hagen, og det å kunne slippe barna ut uten og måtte hauke over dem hele tiden, som er den største motivasjonen til å flytte akkurat nå.jeg hadde den friheten der jeg vokste opp, og jeg ønsker det samme for mine barn. kommer definitivt til å savne løkka (!!!), men jeg trøster meg med at vi bare er 20 min med bil unna:) * v

      Delete
  3. Så gøy dere er i gang! Vi er i prosess med søknad til kommunen, så får vi se om og mår vi kommer i gang med graving og bygging! Masse lykke til - gleder meg til å følge med videre, og vil gjerne se mer av husplanleggingen! :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. *ja, jeg skal love deg at det er digg;)så spennende med søknad - masse lykke til med det! i hvilken retning går ferden? ja, det kommer nok mye husplanlegging på bloggen fremover - føler jeg kan få mange tips av dere søte lesere* v

      Delete
  4. Lykke til med husbygging!!Blir kjempespennende og artig å følge dere!!Er akkurat ferdig med hytta vår og vil heller bo i hytta enn i vårt gamle hus!!; )Dere kommer til å bli sååå fornøyde!!HIlsen Tine

    ReplyDelete
    Replies
    1. *takk for det! ja, jeg håper vi blir fornøyde - magefølelsen min sier meg at vi blir det:) *v

      Delete
  5. Spennende tider :)
    Hvilken retning flytter dere?

    ReplyDelete
  6. Gleder meg stort til å følge med på husbyggingen!!!

    ReplyDelete
  7. Herligste tegningen:-) Kommer nok til å følge nøye med ja, har planlagt drømmehuset sammen med min søster selv, og venter bare på lottogevinsten:-)

    klem

    ReplyDelete
  8. KJenner at jeg i det minste blir mer og mer takknemlig for bakgården vår når jeg leser slikt om å slippe barna ut. Bakgården vår gjør det mulig for oss å fortsette å bo i byen uten å måtte flytte på oss og at " å slippe 3-/4-åringen ut alene" er like mulig her som om vi hadde bodd i hus med hage utenfor byen.

    ReplyDelete