25/04/2014

*those floors II!



bilder lånt her 

det har neimen ikke vært lett å bestemme seg for gulv i det nye huset, men nå har vi endelig landet på at vi skal legge epoxy i hele underetasjen, og jeg er overbevist om at det kommer til å bli helt knall!
epoxy er jo et belegg av herdeplast som mest har blitt brukt i industrien, på storkjøkken og i for eksempel bilverksteder, men det begynner å bli mer og mer vanlig å bruke det i private hjem, og jeg kan ikke vente med å få den blanke, rene overflaten inn i det nye huset.
i dag har vi jo hvite gulv i leiligheten, men i huset så kommer vi til å gå for lyse grå à la de som vist på bildene over. det blir supert med en forandring, og jeg tror det kommer til å bli et fint supplement til de hvite veggene og den hvite kjøkkeninnredningen.

vi kommer til å gå for epoxygulv i gangen og på det lille toalettet også, men her tror jeg vi skal være litt mer sprelske i fargevalget. mon tro om jeg ikke kommer til å ta med meg noe av det rosa fra leiligheten og inn i huset også? 

fin fredag!



8 comments:

  1. Epoxy er kult! Det hadde jeg lyst på også. Men det viser seg at man må stå på krava hvis man ønsker noe litt utenom det vanlige...(her ble det parkett...Men den oransje døra fikk jeg trumfa gjennom)

    ReplyDelete
    Replies
    1. *ja, det lønner seg å stå på krava! men så er det gi og ta også, da;) det har jeg og mr.reiseter erfart i denne husprosessen, for å si det mildt! det blir spennende å se resultatet av huset om noen måneder!*

      Delete
  2. Så sykt fine bilder... Epoxygulv er kjempe fint!!

    ReplyDelete
    Replies
    1. *ja, er de ikke fine?! jeg rett og slett elsker den glatte, rene overflaten epoxygulv gir!*

      Delete
  3. Johanne B. Olsen28 April 2014 11:08

    Er det lett å legge selv, eller må man ha hjelp? Hvor kjøpte du det?

    Johanne.

    ReplyDelete
  4. *hei, johanne!
    det er absolutt mulig å gjøre det selv, men siden verken thomaen eller jeg er spesielt handy, så har vi valgt å få håndtverkere til å gjøre det;) sjekk forhandlerliste på epoxygrossistens hjemmeside (http://epoxygrossisten.no/Forhandleroversikt) for hvor du kan få tak i det, og for informasjon om hvordan man gjør det etc.
    vigdis*

    ReplyDelete
  5. Sååååå fint! Det var en god ide`! Tror jammen jeg skal vurdere det i stua og på badet hjemme. Takk for tipset!
    Hilsen Ane

    ReplyDelete
  6. Shit, så stilig! Dette skal jeg ta opp til diskusjon med mannen mannen min om ikke vi skal gjøre i det nye huset vårt også! Er det dyrt, mon tro?
    Takk for en superinspirerende blogg - digger når du kommer med interiørtips!
    Ha en god dag!
    Signe

    ReplyDelete