24/08/2014

*layer up!

//innlegget er skrevet i samarbeid med polarn o. pyret


 hjemme hos oss har maria akkurat startet i ny barnehage og jonathan har hatt sin første uke som førsteklassing (!). 
da jeg hadde barnehagebarn for første gang var jeg veldig usikker på hva slags utstyr de egentlig trengte, og handlet inn både det ene og det andre av både nyttige og unyttige ting. nå som jeg har fått litt flere år på baken som mamma har jeg også fått litt mer oversikt over hva som faktisk er nødvendig og hva som ikke er det.

når været så smått begynner å bli kaldere kler vi barna opp etter trelagsprinsippet. trelagsprinsippet er like enkelt å anvende som det er genialt. med lag på lag er det enkelt å legge til eller ta bort plagg når været endrer seg. 
 jonathan og maria pleier å ha på seg ull eller superundertøy i polyester innerst, fleece som puster og varmer til miderste lag og skalljakker og skallbukser eller regntøy ytterst.

under har jeg i samarbeid med polarn o. pyret laget en liste en med tips til smart utstyr for skole- og barnehagebarn. men husk for all del at det er du som kjenner ditt eget barn best, og vet hvilke klær hun eller han trenger.





nydelig sett med ulltøy som varmer er liten barnekropp.

jeg håper noen av tipsene vil komme godt med, og at vi alle får glade, tørre og varme barnehage- og skolebarn utover høsten og vinteren.

fin søndag!

No comments:

Post a Comment